|
|
|
|---|---|
Brunte |
...eller snarare bilägaren! Var tio minuter sen till tidig besiktning. Hade kört kattarna varma... Får beskedet: tidig inställelse! Vaba? Jo, ser du, lille pöjk - du kör en importbil och den regades enligt gamla systemet som ny vid första besiktning. Fem år senare är det dags för nästa och den gjorde du u.a. förra året. Så fjöl av och gasa på ett år till! Noggrann som man är har man ju koll på sista siffran och beställer tid i tid! Nåja, mina tio sena minuter blev alltså ett år för tidigt! Dock, jag har inga fel på min kära kärra men jag tycker nog att årlig besiktning är att föredra - alltid hittar de väl nå't...För alla trafikanters skull! Nu ska jag hem och vänta på kallelsen... Trevlig helg! |
|
Jag önskar att jag kunde ha den inställningen! ..årlig besiktning är att föredra.. ..alltid hittar de väl nå't... ja alla är vi olika.. :) BMW Bug -Schnitzerbumse utan extra flås- |
|
|
Inställelseperioderna för importbilar ändrades för ca ett år sedan, vilket innebär att du förmodligen snart kommer att få körförbud på din bil. Det är vägverkets dator som ännu inte fattat detta. Jag föreslår att du ringer vägverket och frågar. Jeppe |
|
|
Ring 077-1252525 och beställ faxutdrag på din bil där står det när nästa besiktning senast måste vara gjord. mvh Stephan |
|
|
Det är ju samma databas som Bilprovningen har tillgång till, där stod det att den inte skulle besiktas i år. Jeppe |
|
BMW Kungen |
jag tror att de som är inlagda i gammla systemet ligger kvar oförändrade och de nya importerna hamnar hos sbp varje år.... Mvh //Kungen Övriga bilar: Ford Scorpio -88 Ford Transit -97 Har haft: BMW 518i -83 MB 230i -87 Ford Sierra -84 |
|
Inställelsereglerna för de som importerades i det gamla systemet har ändrats. Dock har inte Vägverkets databas uppdaterats. Jeppe |
|
|
Bilar importerade -99 och senare har fått ändrad inställelseperiod,däremot inte dom innan som min nu sålda Ford Probe tagen in trafik 9801 den besiktigad -01 nästa gång blir -03,en kollega som köpte en volvo 945 import i början av-99 den blev extra inkallad i slutet av-99. Vägverkets databas använder bilbes och polisen så vad som står där gäller det finns ju ingen annan!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.