AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.132

Klonkande och Bilprovningen

Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Hallå!
Jag ska nu besiktiga en av mina bilar, en 520 -95. Det klonkar lite i framvagnen, endast lite sedan jag bytte stabilisatorstagen men ändå så att det märks ibland.

Jag undrar om det är någon som vet vad bilprovningen säger om klonkade ljud. Kan man komma undan med klonkade ljud om det inte är något stag som de bryr sig om etc. Jag skulle kunna tänka mig att de inte bryr sig om stabilisatorstagen tex.

Sedan undrar jag om spindelleder kan klonka. Är det förresten någon som har nått tips om vad som ofta klonkar i en e34 framvagn. Det är väl lite som att fråga om svaret till evig ungdom men...

Tack på förhand.

Jesper
ma
14
marcusknarkus
530i Touring-95
Casterstag, övre bakre länkarm eller tryckstag kallas de. Bytte på min och det försvann helt.
ma
14
marcusknarkus
530i Touring-95
det är bussningen i den som går. 499 för hela alltet på biltema annars kanske man kan köpa endast bussningen o byta den?!
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Tack, det borde väl också vara någonting som bilprovningen anmärker på?

Jesper
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Klonkandet kan ju även vara glapp i någon av spindellederna som sitter integrerade i länkarmen pos.2 eller casterstaget pos.7 Länk
Som synes går det även bra att byta bussningar enbart om det skulle vara problemet. Avvakta bilprovningens utlåtande. Det är bra att dom hittar dessa fel då det rör sig om trafiksäkerhetsdetaljer.

AE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.