|
|
|
|---|---|
|
Kan man ha vilka vinterdäck som helst till denna. Tänkte mig Gislaved Nordfrost 5, men har sedan läst att denna bil är gjort för sk. 'run flat däck' och man inte bör ha vanliga vinterdäck? Låter lite knepigt. Själv vet jag inget om detta, help :) | |
|
Ber om ursäkt, kollade nu runt lite i forumet och vad jag förstår kan jag ha vilka däck jag vill. Hoppas jag uppfattat det korrekt. |
|
|
Hoppas någon mer insatt om E90 kan svara dig men det jag kommit fram till är att väldigt många är kritiska till run-flat däcken då de kan upplevas som slingriga. Mina egna erfarenheter är att bilen blir mindre kursstabil i högre hastigheter än bilar utan run-flat däck. Kör själv vanliga 17" vinterdäck på min 325 -06 E90 på BMW original alu-fälg. |
|
|
Korrekt. Jag rekommenderar Nokian Rsi, ej runflat. Fick köra några mil på dom idag via en bekant och jisses vilket grepp trots småfrost på backen!! Mvh Asken |
|
|
Tack för svaret. Jag har beställt nya Gislaved Nordfrost 5. Har kört nu någon dag på dom dubbfria Rund Flat däcken.(Hämtade bilen igår fm) Bra komfort och inte känt av någon direkt slirighet, men väglaget har varit snällt än så länge. Dock så brukar vintern bli betydligt mindre givmild fram emot Jan-Feb så känner mig nog tryggare med ett par dubbdäck trots allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.