|
|
|
|---|---|
|
Bygga dubbel trubbel på en M5 V8? Nån som vet om det går att hitta nya cylinderfoder??? Tänkte satsa på 1000 hästar så jag behöver ha tag på riktigt bra grejor... har en Svart E30 Touring med 540 v8 som rullade i Stockholm sommaren 2007... så kom med ideér om allt... Insprut, toppar, vev, cylindrar.... You name it... behöver all bra hjälp...=) Ha de bra... å snart är det bästa säsongen på året...=) Snööö | |
|
Vad har du för totalbudget avsatt till detta projekt? Per L |
|
|
E30 touring V8 mmmmmm berätta mer.-) Vad sägs någon av dessa motorer Länk nu när det ändå kommer bli "custom" menar då får man en skottsäker samt säkert mycket billigare kombination:-) Mvh Danne |
|
|
Här finns det foder, men vet inte vad det pallar: Länk Liknande byggen om du inte sett dom redan: Länk Länk |
|
|
Trevligt me lite svar... Svar på Per L fråga: budgeten ligger väl ganska högt.... får väl se vad det kostar att bygga... har tänkt bygga motorn brevid bilen när 540:i åttan sitter i så jag fortfarande kan leka me bilen...=) svar till Danne: vill hålla mig till bmw:s motorer bara för att det är BMW.... BMW mupp som man är... haha Mer info om bilen. Det är en Diamantsvart E30 Touring -89 med stora m-paket, fullbur, 540 snurra, 530 5 vxl-låda... och 325 lamelldiff... haha... stackars diff... ska byta låda å diff men det var det jag hade till sommaren 2007... sen så ska jag byta ut "standard" sänksatsen mot coilovers, mycke värre bromsar, å k-stag... Ska även göra om fronten till flippfront så det blir mer utrymme... kapa bort onödig plåt och bygga nån sorts rörram till fronten som sitter i buren...=) lite å göra alltså...=) Tack Markus för hjälpen med cylinderfoder. Ha re bra ///Tobbe |
|
|
Länk Länk Länk Länk Mvh Danne |
|
|
tobbe: Har du mer info om din v8-touring? Har du kört med den? Bilder? |
|
|
Jag kan fixa fodrat S62 block med utbytes eller inkl. block har blivit några st med åren :.-), har foder o block på hyllan. håller även på med att ta fram en gördel till bottendelen. M11 stål inserts + special arp pinnbultar till topparna lär också behövas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.