AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
798

Vilken motor hade ni valt!?

Har funderat ett tag på att införskaffa mig en BMW 320 touring med facelift alternativt en BMW 330 touring utan facelift - kan dock inte bestämma mig...

Jag har provkört båda bilarna (tom. ägt en 320/T) och 330 är givetvis i en helt annan klass! Men frågan är vad ni hade prioriterat?;

320 Touring 02- (facelift)
330 Toruing 00-

Har tyvärr inte pengarna för att klara av att köpa en fin och hyffsat lågmilad 330 touring MED facelift, varför jag måste välja mellan något av ovan alternativ...

God Jul!

Mvh A
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Personligen hade jag utan tvekan valt 330, arligt talat hur manga kan identifiera faceliften?? MEN skillnaden pa en fyra pa 2 liter jamfort med en treliters sexa kan min farmor kanna! Helt annan dimension pa bilen med den motorn.

God Jul!
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tobias, 320i har en sexa på 2,2l och 170hk.

Själv vet jag inte riktigt hur jag skulle göra, hur ligger 325an i pris? Kanske kan vara en perfekt mellanväg.

Mvh Johan
Jag börjar bli så tråkig eller gammal att jag börjar tänka förnuftigt.
Hur ofta kan man utnyttja en 330 i dagens läge, med fartkameror i varje buske?
Skulle ha valt 320 eftersom 330 inbjuder till böter.

Keep your distance!
M-
37
M-artin
530ia Touring M-sport -06
635 Csi -84
Skulle nog valt 330:n om den inte gått allt för många mil. Faceliften tycker jag iofs är ett bra lyft för utseendet, men det överväger inte motorn.
Tycker det är just i vardagskörning som man njuter mest av 3-litersmotorn. den har ett väldigt trevligt mullrande ljud redan original och bottenvridet är väldigt bra.
Man kan rulla runt gathörnen på 1000 rpm och den drar direkt med ett mjukt muller.
320:n känns bra mkt tamare om man inte varvar ur den. Då tyckerjag iofs 320:n känns riktigt rapp och rolig.
Vitsen med 330 är att man inte behöver varva den för att den ska bli kul.
Dessutom förundras jag som gammal inbiten Audi-ägare över hur snålt det går att köra en 330 trots effekten.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Förbrukningen på sexorna är rätt lika, så mitt råd är. Ska du ha en sexa ta 330 annars kan man nöja sig med 318. Personligen ångrar jag mitt köp av 320:n något. Den är rätt trött och dricker mycket soppa, som alla sexor gör. Såhär i efterhand tänker jag att skulle ha köpt en 318. Som någon skrev ovan, så känner jag att man kan alldrig utnyttja den höga effekten, dessutom blir jag ledsen varje gång jag ska tanka. Man kommer trotts allt fler mil med en fyra.
Tack för alla givande svar!

Dallev79; det ligger väldigt mkt i det du säger, hade en 320 touring tidigare och var också rätt besviken över förbrukningen - i var fall sett i förhållande till den motorn... 330:n är "värd" den lilla extrapengen den handlar om...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.