|
|
|
|---|---|
|
behöver lite hjälp med valsning av skärmkanter på en E46 330i runt blekinge trakten någon som kan hjälpa mig? har på ett par 19" nu å d går i grymt mycke bak :(å behöver hjälp snabbt hoppas på svar MVH | |
|
Personligen skulle jag dra mig för att köpa en bil med valsade skärmkanter beroende på hur dessa är konstruerade från fabrik. Är skärmakanten konstruerad som tex på E3, E25, E34, SAAB og9-3 är det oundvikligt att man förstör fabrikens rostskydd (lack, ev zink, dinitrol). Och dessa skärmakter bak är ju inte helt oproblematiska ens i original! Dessutom ger det mig en, rätt eller fel, känsla av att ägaren kanske inte skött tvättningen av underredet ordentligt. När jag hade en M5 -95 svor jag ve och förbannelse varje gång jag skulle tvätta bilen under. Det var ju så förbaskat svårt att komma åt tex bakre hjulhusen med så breda hjul som dessutom satt så nära skärmkanten. Per L |
|
| Min 328 är sänkt (ca 35mm) och har 19" (et 42) den tar också i bak men bara i plasten på innerskärmen där stötfångare och bakskärmen möts inte i plåten | |
| 325:an jag har på "mina bmw" har valsade skärmkanter bak. vet dock inte varför förra ägaren gjorde det när däcken och fälgarna klarade av det utan valsning. | |
|
Hej allihopa! En fråga gällande breda däck: Hur stora och breda hjul kan jag ha på min 330d Touring -00:a, utan att det tar i eller behöver modifieras? "Arbetsnarkoman (allt under 16timmar är halvtid)" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.