|
|
|
|---|---|
|
Länk Tänkte åka och titta på den imorgon från gävle till åtorp nedanför karlstad, onekligen billigt för en 97:a. Obesiktad och motorn går ojämnt, det medföljer nya tändspolar, import 2003 2 ägare i sverige, ingen service bok. Vad tycker ni? Är det någon annan som vet nåt om bilen? /Micke. | |
|
Annonsen ger verkligen inte en bra känsla. För det första står det inget om att motorn går ojämnt, dom skyller i stället det låga priset bara på att bilen måste besiktas. Inte speciellt ärligt. Dessutom skriver dom att den har 300HK, vilket är felaktigt. Varför är reg-nr hemligt? Varför inte besiktad? Varför har dom förresten inte satt dit de nya tändspolarna om dom tror att det är felet? Kan ju höja priset 20-50.000 kr........... --- Min bil: Länk |
|
|
Håller med, sitter här och funderar men åker nog och tittar på den och ser vad det är för nåt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju inga stora pengar för en lyxbil, så varför inte chansa? Är man duktig o mecka själv så kan man fixa till det mesta. Men visst kan man åka på en blåsning om man inte vet vad man ger sig in på, men en det kan man göra på en betydligt dyrare bil också. Är magkänslan fel avstå. Ser du möjligheterns slå till. ///MVH Hasso Länk |
|
som hasso säger! antingen har man tur och så är det något enkelt fix och sen har du en kalasbil, den ser ju väldigt fin ut, lite kul med 6vxl och m-paket! Jag skulle åka dit och titta, är magkänslan fel som hasso säger så se de som en kul roadtrip! |
|
alain |
96 09, 23.200 mil, inget servicebok, kan man fråga sig varför? låg miltal, kan den verkligen stämma, motor som går ojämt kan fixas. om man inte bryr sig om det man inte vet då kan det vara en klippt, men till vilket pris? bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Den är ju "säkerligen" mätarskruvad, men som hasso m.fl säger, inga stora pengar, pruta ännu mer och köp! Vill man ha 6 vxl manuell kan det ju vara klart intressant! Var dock beredd på att en nergången bil kan kosta rätt mkt att få fräsch. --- Min bil: Länk |
|
| Luktar Elvis och Älgarås om den här bilen. De som säljer bedriver ingen välgörenhet, de är handlare och vet nog ganska bra vad som är "rätt" pris. Luktar stora problem... | |
|
Säkerligen en chansning. Dock en supersnygg färgkombination!!! Sannolikt ett säkrare kort att pruta rejält på någon annan utannonserad och dokumenterad e38 från 97 än att satsa på denna. |
|
|
Vi kom överens om att jag skulle ringa när jag åkte, fick inget svar efter att provat några gånger så då sket jag i det! Frågade lite om bilen tidigare, fick reg numret. Import 2003 feb, årsmodell 96 ,2 ägare varav den här killen har haft den sen i januari och har haft den avställd sen dess. Ägaren ska visst ha en bil & plåt verkstad enligt förmedlaren och ägaren bad honom sälja bilen åt honom efter att den stått länge och han har köpt en ny bil. Inga vinterdäck och säljaren sa att bilen hade fått en 2:a på bromsbelägg bak förut annars i bra skick förutom ojämn gång och dålig lack på vingen på bakrutan. Men tänkte att man kan iaf åka och titta på den å ge ett bud! |
|
|
hur gick det då? Wladimir |
|
|
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, förmedlaren svarade inte när jag skulle åka. Provade ca 3 ggr under dom 1.5 milen jag hann åka upptaget en gång, sen valde jag att vända hemmåt. |
|
| Jag pratade också med handlaren och skulle få byta in min 93:a 740. Han skulle höra av sig under dagen men inte ett ljud... Provade ringa men inget svar och upptaget en gång. Jävligt seriös firma de där! Och så de där med spolarna, han var nästan hundra på att de som va fel eftersom det hade varit en mek kille där och kollat varför den gick sådär. Varför då inte byta dem när det tar 20 minuter och sälja bilen för betydligt mer? Hoppas inte den som köper den i tron att det är en spole upptäcker att det är dålig kompression en/flera cylindrar bara... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.