|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sälja min bil. Den har gått 22000 mil. Nackdelen är att den inte har full servicebok, men å andra sidan har den nya ljuddämpare, nya bromsskivor fram och bak, nya bomsbelägg fram och bak, 4 vinterdäck, 4 nya 225:or sommardäck, 16" lättmetallfälgar och en ny bränslepump. tacksam för svar | |
| Anders: C:a 45-50' skulle jag tippa på. Betyder "inte full servicebok" att bok finnes men att den inte servats ordentligt, eller betyder det att du servat den själv (dvs icke-auktoriserat)? | |
|
Bok finns, men den har inte servats ordentligt. Men jag funderar på att lämna in den på en inspektion 2. Då borde den ju bli lättare att sälja, eller hur? |
|
|
Anders: Ja, gör det. Då går de igenom hela bilen...kostar kanske en slant men jag tror det är väl investerade pengar. Lämnar du dessutom in den på en bra auktoriserad BMW-verkstad ser det också bättre ut. |
|
| Ska göra det. Oljan och stiften byter jag dock själv, det är ju lätt. Sen känns det ju bättre för både köpare och säljare om man vet att bilen är i fint skick. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.