|
|
|
|---|---|
|
Som topic.. är den "för" dyr?? Länk | |
|
Får man inte sålt en vagn så är den för dyr... Mvh Janne. |
|
| Alltid svårt att värdera stylade bilar. Som orginal hade den kanske varit värd 35-40.000 kr. För dig gäller det att hitta någon som verkligen gillar bilens stuk, men personlige tror jag det är svårt att få över 50.000 kr. Lycka till med försäljningen! | |
|
Generellt sett tror jag att det är opsykologiskt att skriva att bilen inte är prutbar. Håller dock med Mr C att grundproblemet är sannolikt för stora förväntningar på försäljningspris. Dock är det väldigt billigt att prova några veckor och se om det går. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Mht till att annonsen varit ute sedan 5/10 så verkar det vara för dyrt...Han har ju redan?! väntat i mer än två månader... Men nu har du ju fått lite mer fokus på din annons...det kanske hjälper ;) Mvh Janne. |
|
|
Det är svårt att sälja en bil på vintern också, speciellt en sportbil eller stylad bil. Bilen är helt klart påkostad. En fin tidningsannons i Bilsport kanske? Prova det. I Stockholm finns Bilsportgaraget i Motorborgen i Solna. Där är det många som kollar som tidsfördriv. Mr C |
|
|
Har man tålamod och äger en påkostad bil i fint skick så går det få sin bil såld till högre pris än andra likvärdiga bilar. Det gäller för det första att ha en bra annons som skriker att denna bil är bättre än alla andra bilar i samma kategori. Det gäller också att kunna stå för det som står i annonsen ända in i slutsledet av färsäljningen för annars kommer det antingen prutas hej vilt eller sluta med en spekulant som åker hem, arg för att bilen inte var så fin som annonsen deklarerade. Ska man sälja bilar är ärlighet A och O tror i alla fall jag. Det finns folk där ute som betalar 10-20% mer för fullservade-nyservad, ovanliga, m-testad, fullt dokumenterad, välskötta, "påkostade för 30k senaste året-slitdelar" osv! Jag sålde själv en Audi A3 Quattro för 20% över marknadsvärdet med ovanstående kriterier. Det tog 2.5 månad men till slut kom en trevlig, bilkunnig pedant och köpte bilen! |
|
|
Jag har ju svårt att se denna bil gå för mer än en originalare. Tyvärr. Visst, jag kan ha fel men jag tror fler blir avskräckta än det är som blir lockade. |
|
|
Många åsikter... på gott å ont.... som jag ser det så har jag köpt en original 328, köpt "smink" för 35 tusen ooo svider och skriva det... låter annonsen vara kvar på AP.. lägger ut en ny annons på blocket till våren... får jag inte sålt den då så behåller jag den, de e ju en jävligt go bil :-) säljer den mest för jag vill ha nyare hojj :-) plus att jag börjar bli lite för gammal å känna behov av en kombi hmm får se vad som händer till våren... tack för svaren..... får prova motorbörsen till våren.. :-) btw off topic... hade innan en 325 cab sminkad ,,skrev likadant i denna sajt här... folk här sa att jag skulle vara glad om jag fick över hundra för den.... fick 124tusen :-) så som sagt jag ska nog bara vänta på rätt köpare..... bilen jag pratar om nu finns under min profil :-) pärlan Länk |
|
|
det är ju inte den mest stilrena bmw jag har sett :p mvh Figgeh. |
|
| dyrt eller inte,men jävligt läcker kärra..:)! | |
|
Infinity_74 : Tack ;-) skulle vart 60 sänkning fram å fetare fälgar bara ... pärlan Länk |
|
|
Personligen hade jag nog hellre köpt en osminkad, men smaken är som baken, Dock så tycker jag att Mr C har lite fel angående om priset "35-40.000 kr" för en orginal. Jag tror man kan få över 40´000kr-50´000 för en org, 328 - 96:a i FINT skick. Dock är jag partiskt med min 325:a coupe. Men det jag reagerade över, varför bara bytt vänster bak bromskiva? Man byter väl ändå varje par vid samma tillfälle (vänster OCH hoger skiva). Så det och det lite för mycket smink skulle göra min osäker till ett eventuellt köp av denna bil. För övrigt så set bilen ut att vara i ett fint skick! Men just sminket/stylingen är så personlig, många gillar det, andra inte. Så du kommer nog hitta en intresserad köpare av bilen. |
|
|
Och jag tror att diffbroms håller upp priset liiite iaf. Iaf om man haft det på tidigare bil, så vet man vad det är värt! Men en eventuell köpare kanske inte vet vad det är värt, samtidigt som du har skinsportstolar och riktiga AC (som funkar), så kan dem se sig blinda på andra 328:or, med helt annan utrustning. En stor del av den vanliga "Svensson" söker på "328 coupe" och tittar på priserna. Sedan att utrustningen skiljer är inget dem ser. Dem inser inte att man får vad man betalar för. Dock så just styling är något man sällan får betalt för, men orginalutrustning kan vara värt mer, om man hittar en köpare som vet vad det är värt. Jag behåller min coupe just för den är värd mer för mig, än vad en eventuell köpare skulle tycka. Tanken är att laga den rost som finns och hålla bilen i bra skick. Sälja den skulle vara en förlust. Hitta en likadan om några år när sambon skaffat sig körkort, så får man börja om med att byta spindelleder, vattenpump, spuckna fjädrar etc. Då blir det billigare att ha dubbla bilar i 1-2år. ,,, plus att den är så mycket roligare att köra, roligare än M52 motorn när det är busdags, mycket lägre vikt än E39:an. Men 5:an är trevligare att glida långt med och smidigare på alla sätt,,,,, men som sagt, det är kul med en liten bil med lägre vikt och diffbroms. Ursäkta det långa utlägget, blir lite sympatiskt efter några groggar och några mil med gamla 325:an idag (dock i omvänd ordning, några mil med bilen, avsluta kvällen med några groggar lungt i soffan). |
|
|
Exhonda: mycket trevligt inlägg med bra synpunkter... håller med om att folk inte har någon koll alls på diffbroms, när jag letade efter bil, så va det helt omöjligt att hitta nån med det. så jag gav upp, när jag provkörde så visade det sig att det var det på denna så jag köpte den med en gång :-) vad menar du med att m50 motorn är roligare än m52? pga vridet? så är det fixat ;-P har ju bytt insug så den e mycket varvvilligare än innan, och går jäkligt mycket bättre än min förra 325:a 94.... varför jag bytte vänster bak så var det för handbromsbacken hade lossnat inne i skivan vä bak, så det hade blivigt sneslitet där inne... hö bak såg fin ut bytte dem bromsbackarna.... pärlan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.