|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en koniskt open air filter men jag måste ha en rör bit som man fäster luftmätar slangarna i. VAR KÖPER MAN SÅDANT...? Hittar inget på nätet.. HJÄLP e36 325i -91b /Micke | |
|
Vad menar du nu? Jag har öppet filter men ingen rörbit som man fäster några slangar i, finns inga att fästa nånstans heller...... Bara tempgivaren till insuget som ska vara i närheten av filtret. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Men det sitter ju 2 st slangar i org. filter burken dom ska väl ha filtrerad luft. Har hör att om det kommer skit där i så dras det rakt in i motorn... låter inte bra.. | |
|
Nu förstår jag inte alls vad du menar, har du kollat ordentligt? På min bil finns det absolut inga vakumslangar eller liknande till luftburken, bara en jätte slang där man trycker dit filtret + tempgivaren för gasspjället. Är det tempgivaren du menar? Annars vet jag inte vad du har för motor i din..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Om du tänker dej den svarta burken framifrån så sitter det på vänster sida inåt cupén 2 st slangar som går att ta bort. Och vad det är för några slangar vet jag ej..Kan ju vara tempgiveraren.. ich weich nicht.. =) | |
| Ingen som kan hjälpa mej.. =( | |
| Jag vet inte riktigt hur slangarna du har ser ut men det finns ju små "open air" filter att köpa. Ett sådant kanske passar. | |
|
Du menar inte vattenslangarna på undersidan då??? Om det är dem så e det bara att koppla ihop dem med en för ändamålet lämplig liten rörstump! |
|
| ja det sitter 2 slangar ca 10mm tjocka, ska man koppla ihop dom bara.. vad har dom för funktion? | |
| Nu kopplar jag lite så får vi se om bilen går sönder... | |
|
Du skruvar lös tempgivaren som vattenslangarna sitter fast i och sätter den i närheten av filtret utan att lossa slangarna, sen är det bara att sätta filtret på luftmängdmätaren ochköra. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
325Ci |
på dessa två alngar ska det sitta en koppar-mätare som du bara behöver sätta i närheten av filtret, med hjälp av ett sånt plastband eller nått.. lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.