|
|
|
|---|---|
|
Har haft ett litet problem "men irriterande".Tomgången har varit ojämn vid kallstart!!! Har nu bytt membran till vevhusventilation.Dom säger på autowåx att imp bilar ej har isolerade membran?och dessa kan skadas vid kyla... Startade bilen kall idag och bilen gick klockrent "peppar peppar" Har läst att fler haft problem med liknande problem och detta kanske hjälper... Mvh Nicklas | |
|
Prova göra ren tomgångsmotorn,nr 7 på bild länk Länk ventilen i denna kan kanske vara skitig(går trögt) har haft syndromet du beskriver på några bilar och dom gick klockrent efter rengöring demontera tomgångsmotorn ock ös in wd40 alt 5-56,vicka motorn fram o tillbaka en stund så rinner skiten ur,avsluta med att blåsa med trycklyft. montera o hoppas det funkar |
|
|
Kam eller vevaxelgivare ? Verkar alltid vara inblandade när bilen går som en påse nötter.... //Håkan |
|
| kan ju va dessa givare som spökar,borde ju synas på en diagnos om det finns nått fel lagrat? | |
|
Jag uppfattade Torby´s inlägg som om att membranet löste problemet och att detta var ett tips till andra?? Laga ingenting som är helt;) |
|
|
crap..jag måste läst helt åt helv.. anders-72,helt rätt,rör inget som funkar!! |
|
|
vart sitter detta membran till vevhusventilation på en e34 535 -92 är det någon som har en bild att referera till..? |
|
|
E34 535 verkar inte ha någon oljeseparator, som jag tror avses. E34 vevhusvent:Länk E39:Länk AE |
|
| nej känner inte till någon jag heller.. ville bara kolla så jag inte missa något.. har nämligen samma bekymmer med tomgången | |
| Problemet verkar löst:))) Kan rek detta till andra då man på bmw ofta byter Lmm(samma i mitt fall) Mvh Nicklas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.