AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
965

BMW org cd radio

le
61
leclone
E34 518I -92
Hej! köpte nyligen en 520i 1998 och denna har kassettradio och undrar om orginal
cdradion är nåt att ha och vad det är för märke BWM använder och var kan man tänkas hitta en väl fungernade sådan till dessa årsmodeller.

Har ingen hamdbok till bilen så jag har ingen aning om vilket som är orginal fabrikatet på deras cd radio

/jonte
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Original är ju BMW men deras apparater tillverkas av andra kända stereo tillverkare , vanligast är Alpine , Phillips och Becker.
le
61
leclone
E34 518I -92
tackar för det o skall kolla upp om den går att få tag på
ar
114
arre_
520dA -12
skulle vilja ge dig ett tips, lr nåra snarare :D

köp inte cd, enligt mig gårdagens teknik, om man inte prompt vill ha d, i så fall kan du söka efter dom på skrothandlares sidor (bildelsbasen.se, lagabasen.se), brukar alltid finnas ett par tillf försäljning. allt beror på vad du har för stereo idag, om du har reverse rds behöver du en extra kabel som kan vara lite knepig att koppla in, har du däremot en business stereo idag så behöver du bara köpa den delen som sitter under trälisten.

men hursomhelt! jag tycker hellre du ska köpa antingen en ice-link, eller aux-länk frn exempelvis dension (www.web.densionsweden.se/) och därefter koppla in en mp3 spelare, eller telefon, eller cd, eller minidisc, eller ja va du vill. betydligt billigare lösning än att köpa en begagnad cd stereo som man alltid löper risken med att den går sönder eftersom den förmodligen redan är ordentligt använd.

en annan lösning är att köpa en bra fm-sändare och sända ljud via fm nätet. detta e nog den billigaste lösningen och en lösning som jag tycker är bäst, använder själv denna trots att jag har en cd. kan rekommendera att du i så fall köper AudiaX DGT-301, finns att köpa för cirka 400kr. ger superbt ljud!

som sagt några tips! :)

/arre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.