|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bilen, en 540iAT -98 står nu på vikingline och vägrar starta. Sjön var tydligen ganska hård i natt = troligen har batteriet laddat ur pga larmet. Men batteriet är laddat och bilen vägrar ändå starta. Motorn går inte runt, det bara "knäpper" när man vrider om nyckeln! finns det ngn möjlighet att få i Neutal på automaten så att den iaf kan rulla av bilen. Mvh Martin | |
|
Det ska väl bara vara att vrida om nyckeln till läge 2, sen foten på bromsen, lägga i N. Knäppandet skulle jag gissa är startmotorn eller startsolenoiden som gått. Inte säker på ovanstående men någon här vet mer än mig - garanterat! prosperity is a mindset! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Batteriet är urladdat inatt och nu är batteriet laddat förklara hur du laddat ett urdraget batteri på mindre än 24 timmar ?? Bytt batteri ?? Vilken spänning har du i batteriet ?? och är kabelskona dragna ordentligt Man ska avaktivera kupésensorn, när man har bilen på en färja. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej, Är batteriet urladdat så uppför bilen sig precis så som du säger.. Har själv råkat ut för det ett par gånger tills jag investerade i ett nytt batteri. Mvh Jimmy |
|
|
Dem har försökt starta bilen mha startkablar. Så med ett nytt batteri borde det fungera? Hur stänger man av nivåsensorn? |
|
|
Du har en immobilizer...har du brytit strömmen till batteriet och sedan satt tillbaka det, vrider på nyckeln och det bara knäpper är det startspärren. Bryt strömmen igen och sätt tillbaka. Starta Så är det på min. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Du stänger av genom att först trycka igång larmet och 1-2 s efter första trycket trycka igen tills röda lysdioden vid backspegeln lyser kontinuerligt. Svekke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går inte att jämnföra startspärren på en 92 a och en 98 helt olika system. Inga problem att ta bort batteriet påverkar inte startspärren alls normalt. Kupesensorn stängs av om man håller inne larmknappen en stund extra efter att man larmat o låst, men får en kvittering av larmdioden. Nivåsensorn kopplas nog ur samtidigt misstänker jag, det står i manualen hur man ska göra exact. Byt till en nytt batteri till att börja med som är fullladdat så är nog problemet löst. ///MVH Hasso Länk |
| Sådär nu är bilén åter i sverige och hos BMW. Testade att starta den imorse mha batteriboster (bärgaren hade det). När man vrider på starten så blinker all belysning i bilen, fläkten (huven var öppen) rörde sig som en sekundvisare. Kändes lite skumt. | |
|
Låter som du har nåt knas med batteriet. Har själv varit med om att försöka start ett par mb-bilar(med taskiga batterier) med booster utan att lyckas, dom uppförde sig precis som du beskriver. Efter ORDENTLIG uppladdning alt. byte av batteri var det inga problem alls Så gå på Hassos förslag och byt batteri så är nog problemet löst. Thomas |
|
|
Sådär, nu har BMW kikat på bilen, var tydligen fel batteri som satt i (för klent). Verkar som om den ska fungera bra nu när dem har satt in ett nytt batteri. Väntar bara på att listen som sitter ovanför regplåten ska komma, då ngn har försökt öppna luckan genom att slita i listen.. |
|
| Hej jag har en bmw 523i -99 den startar inte men nyckeln men den går hur lätt som helst att rulla igång den vad är felet? | |
|
Väcker du en 11 år gammal tråd med en helt orelaterad fråga??? Snyggt. X-D Hur beter sig bilen när du försöker starta med nyckeln? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.