AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.971

Dension GW 100

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av GW100/300 i en Bmw E-46? Enligt Densions hemsida har icelink utgått, den har vad jag förstår funkat bra. Så frågan är om GW 100 oxå gör det.

Anders
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hej Anders,

Jag har själv kikat på just GW100/300 och således kontakat Dension. Jag hade lite funderingar om den kan visa ID3 tags på navigationsskärmen/stereon vilket både GW100 och GW300 klarar.

Dension rekomenderar själva GW300 med anledning av dess mer utvecklade mjukvara samt möjligheten att ansluta USB enheter så som USB minnen och portabla hårddiskar.

Jag velar mellan att välja en GW300 eller köra "snik" varianten med en GROM Audio från USA.

Mvh/ Niclas
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Heden: Hur har det gått? Har du köpt någon GW ännu? Jag är lite nyfiken på resultatet. Är själv lite sugen, men vill gärna höra om erfarenheter först...
Anders
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Dension verkar vara lite halvkonpejkon.
Beställde nästan en GW 400 från dem som inte hade kommit in på lager än.
Den hade utgått ur sortimentet innan jag hann beställa???

/S
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Anders => Nej det har jag inte... Jag tänker välja en DICE från USA om inte Dension vill gå med på att matcha priset. En DICE kostar med frakt ca. 1100 kr, jag ser ingen anledning att betala 2095 kr för en Gateway 100 när båda produkterna är likvärdiga.

Mvh/ Niclas
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vilka säljer DICE för 1100 inkl frakt m,m? Dice själva tar 1100+frakt mm.
GW100 kostar 1790+frakt enl hemsidan. Om det är värt att spara 690kr att inte ha ngn svensk support eller ngn svensk återförsäljar att vända sig till om den går sönder får du själv avgöra men jag hade satsat på en produkt som säljs i sverige.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Dice kostar 145$ plus frakt (~20$) det blir ungefär 1100 kr med dagens växlingskurs.

Eftersom Dension kräver att man köper en förlängningskabel om man har navigation (vilket jag har) á 250 kr så blir det 2040 kr för en GW100 plus frakt.

Jag värdesätter förvisso svensk support, men jag betalar inte 100% till för det.

Jag vet att Dension ger mängdrabatt, så om vi är några styckna som vill lägga vantarna på en Gateway 100/300 så kan vi göra ett gruppköp?!

Mvh/ Niclas
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!
Tanken om mängdköp har slagit mig oxå, det kanske hade varit ett alternativ. Känns ju dock som det blir lite svårt att administrera mellan oss som ev. köpt sen.

Anders
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ja, den risken finns alltid tyvärr, men problem är till för att lösas tycker jag :)

Det är väl lägligt att ställa frågan hur många det är som är intresserade av ett Gateway kit så kan man höra med Dension vad bästa priset blir?

Så, hur många är det som är intresserade av ett Gateway kit till sin BMW?

Mvh/ Niclas
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Heden;
Jag är mycket intresserad av GW-kit.
Det där med "DICE" har jag inte kollat upp, ge mig gärna en länk...

Du missar en liten detalj här med att du får betala resterande moms när du tar grejor från staterna.
Jag har importerat en del där ifrån, så för att göra saken kort så handlar det om säljarens engagemang och godtycke till att på förskottsbetalning skicka godset som en "GIFT" (present).
Man slipper kanske inte tullen ändå, så det är en chansning och inget man kan räkna med.

Jag köpte tex mattor till bilen därifrån......... (kolla bilblogen om ni är intresserade). Jag betalade mer än vad de kostade ursprungligen i tullavgifter.

/S
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Här är en intresserad av mängdrabatt, jag behöver åxå förlängningskabel.
Hur många behövs för bra rabatt dension?
Mvh Peder.

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hmmm, har inte mycket erfarenhet av just de nyare GW modellerna, men jag köpte en GW100 på blocket som ej varit monterad med navigator och monterade den i en bil med navigator. Var behöver jag förlängningssladden?

/Andy
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
bmw750ia => Angående tull och moms så känner jag till detta, men jag har talat med alla säljare i USA om de kan tänka sig att skicka som gift, och det är inga problem. Om man skickar godset med USPS så brukar det gå smärtfritt, däremot DHL/UPS har en viss förmåga att ta sina varor via tullverket :/

Länk till DICE:
Länk
Länk
Länk

sven-august=> Enligt Densions egen hemsida så lämnar de rabatt om man är 5 st eller fler som beställer.

Andy => Jag går bara på den information som Dension har givit mig, jag har dock också ställt mig frågande till varför det skulle behövas en förlängsningkabel om man väljer att montera IPOD:en i bagagerummet. Var det så du gjorde?

Mvh/ Niclas
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Jag kan eventuellt också vara intresserad av att beställa samtidigt, om någon vänlig själ kan tänka sig att svara på mina funderingar kring GW300 i denna tråd: Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag har svarat så gott jag kunde nu iaf. Hoppas att du finner detta intressant! :)

Mvh/ Niclas
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Intressant sida :)

Länk

Mvh/ Niclas
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Huh?

Blev vi några att beställa från Dension?, 5st = mängdrabatt (hur mycket det nu blir, vet jag i skrivande stund ej).

=) /Peder

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Peder => Jag vet inte hur många det är som är intresserade? Annars så kan man beställa från den länken som jag skrev in ovan Länk
det kostar 18£ i frakt till Sverige. Så totalkostnaden blir lägre än om man beställer från Dension direkt...

Mvh/ Niclas
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Okie Dokie!
Tackar för svar.
Peder :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.