AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.320

europa resa i e30 cab?

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
jag undrar vad ni tror 3 pers i en e30cab runt i europa?
jobbigt trångt?

//stoffe
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Beror väl helt på hur stora ni är? =)
Jag klarar knappt av ett varv på stan i baksätet på en vanlig E30, så jag kan tänka mig att det kan bli kärvt att dra en repa runt i europa.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Coolt!

Självklart skall ni åka E30 cab på er europaturne'. Annars får ni ju ta fram vinkelslipen för att åka öppet på rivieran.

Man kan ju inte åka på ett sådant uppdrag i någon halvbuss med 4 dörrar och plåttak.

Mats
Nja bra hörselkåpor så löser det sig nog...

Körde hem min Cab från strax norr on Kassel och det är ju verkligen ingen "autobahn smiskare", 120km/h dånar på rätt bra MEN är du istället mera sugen på att cruisa småvägar med taket nere kan det nog funka..

Kanske leta efter en HT ( om din bil har tillvalet HT förberedd) om du tänkt dig en längre europatur

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ra
64
Ralph Emtemark
325iA Touring 2004
325 CiA Cabrio 1994
Två personer kan åka i en nedcabbad bil, inte tre för den stackare som sitter bak kommer att bli rätt så urblåst!

Längre sträckor är jobbiga även för två om det inte finns vindskydd monterat. Som tidigare skrivits är ljudnivån i höga farter rätt så påfrestande. Cab skall man helst glida runt med. Väl framme i solen och värmen är det naturigtvis guld att åka öppet.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vet inte skicket på din bil, men det är väl det jag hade oroat mig mest för.
Men är bilen i bra skick så är det väl inga problem.

saken är den att bilen oftast väljer att ge upp långt hemifrån :)

//bjerser

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
åk uppcabat när ni har bråttom och nercabbat när ni glider.
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Låter kanon blir riktigt avundsjuk! Passa på att boka in en service II på vägen ned nånstans i Tyskland. Det finns alltid gott om alternativ till motorvägar som är väldigt trevliga. Massor med billiga, trevliga pensionat med god mat, dryck och sömn. Med suffletten uppe är det inga problem att ligga i 120-140. Ett tips är att åka ned genom Tyskland, följa Romantischer Strasse ned i Österrike, genom tunnlar över alper ned i Norra Italien och cruisa runt sjöarna där; Lago di Comi, Lago di Garda etc. Oslagbart, särskilt i juni-juli innan europa tar semester i aug-sept.

Det är sådana här resor cabben är byggd för, tänk på det

Bara att köra!! Ha så kul

Touchdown
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Blir ännu mer sugen på att köpa en cabb och bila i europa nu :)

Beemoholist javisst!
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Åk! Sitter själv och planerar för en Europasemester med min 02:a. Tänkte ta färjan till England och åka på nån BMW-träff där och sen kanaltunneln/tåget till Frankrike. Hemresa via Spa Francorchamps i Belgien och givetvis Nürburgring :) Får väl ta en vecka eller tio dar nånting. Småvägar och Bed & Breakfast. Så är planen i alla fall.

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.