|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag ställde av bilen få några veckor sedan och baxade in den i garaget. Förra helgen flyttade vi en släcktning och jag vart tvungen till att rulla ut bilen men upptäcker då att den inte har någon styrka kvar i batteriet. Så jag laddade och bilen fungerade finfint under dagen då vi flyttade allt. Sen ställer jag in den igen och ser till att ladda batteriet fullt ut. Stänger och låser samt ser till att allt är släckt och så. Nästa dag har batteriet laddats ur igen. Detta är väll ett tecken på att den drar tjuvström? Efter avställningen bytte jag fläckt och servo remm. Generatorn är ju att utesluta då bilen laddar över 12V. Tror det var 14,8 V eller liknande. Iaf långt över 12V. Hur går man till väga i detta fall? Finns det något som brukar fela på e32:an? Vad kan va fel? MvH | |
|
Hej Ett sätt är att koppla loss en batterikabel och sätta en voltmeter mellan batteripolen och kabeln på det håll så att den visar utslag, sedan ta ur en säkring åt gången, om mätaren går ner vid någon säkring så vet man var felet kan ligga. |
|
|
Har för mig jag läst at det kan gå ström till värmeventilerna pga fel i klimatstyrningen. Sök så hittar du nog tråden. Vanliga fel generellt är eftermonterat larm o brytare till tex handskfacksbelysning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.