|
|
|
|---|---|
|
Har haft min bil inne för lackning av huv och byte av vindruta pga stenskott..dom bytte även en del trasiga lampor. Hämtar bilen idag och märker att den inte går att låsa med knappen på nyckeln och det fungerade innan jag lämna in den. jaja tänkte jag nycklar slits ju ut också..och reservnyckeln funkar så det är inget problem. Nu till det stora problemet: radion fungerar inte alls..går inte att sätta på den överhuvudtaget! Drar in till verkstan och frågar vafan dom gjort med bilen eftersom radion funkar inte..och då får man som svar "ja den har vi ju hört förr" och killen flinar. Han sa också att det är ju ord mot ord om radion fungerade innan eller inte! Någon som vet vad det kan vara för fel och hur man fixar det? | |
|
Har dom skruvat nåt i panelen (lampor?) eller i skuffen bland radioprylar osv? Jag skulle börja med de enkla sakerna först: Lossa batteriets minuskabel en stund och återanslut. En del fel och hängningar i elektroniksystemen återställs med denna metod. Nästa steg är att kolla säkringarna till stereon, det brukar sitta en även bak på själva radiodelen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.