AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.188

Ni som har orginal BMW larm - panikläge

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ni som har orginal BMW larm i era nyare BMW bilar. Har ni fått igång s.k "panikläge" ? I bruksanvisningen står det att man vid fara kan utlösa larmet genom att trycka in knappen öppna bagageluckan c.3sek.
Har testat det på både min E90 och E92 utan resultat! Verkar märkligt.

Funktionen är inte tillåten i alla länder, det kan vara därför du inte får nåt resultat.

FP
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Folke

"Funktionen är inte tillåten i alla länder,"

Hur då menar du?
Precis exakt som jag skriver. Det finns en mängd funktioner i alla bilar som är avsedda för olika marknader (länder), vad gäller larm, belysning osv. Ett exempel är panikfunktion på fjärrstyrda larm där man med lång tryckning på t.ex öppningsknappen kan få bilens signalhorn att ljuda oavbrutet. Kallas även bilfinnare i de fall man inte hittar sin bil på en större parkering...

FP
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Den funktionen finns på nyare Volvo modeller så att den skulle vara otillåten i Sverige finner jag långsökt.

Mvh/ Niclas
Jag vet, diskussionen har varit här tidigare om detta. Hör med t.ex CarGard, de har fått blockera bort detta. BMW nämner också detta i TIS, funktionen får inte användas på vissa marknader. Bestämmelserna kan möjligen ha ändrats efterhand.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.