AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.289

Larmar att dörren är öppen fast den är stängd E90

Ni
89
Nicklas_E46
530xd IE -17
Idag förjade min larma att dörren är öppen faste den är stängd. Det tråkiga är att det kommer och går. Någon som har någon idé. Jag hittar inte kontakten som känner av om dörren är öppen eller ej. Jag kommer givetvis prata med BMW nästa vecka. Men man ska ju använda bilen i helgen.

Tacksam för svar
/Nicklas
Si
76
Silver
325IM-90
320i-97
är troligtvis ett sporadiskt fel i dörrkontakten. i o m att fler bilfabrikanter gått över till CAN system (vissa har haft det i mer än 10 år) så har den gamla hederliga dörrkontakten försvunnit. är numera bara en microbrytare som sitter inbyggd nånstans. vet inte exakt hur det är på bmw men V.A.G har dörrkontakten inbyggd i låsenheten så det är ett nytt lås som gäller där. bara 1100:- eller mer för delar + arbetet att riva ner dörrsidan.

sporadiska fel är jävligt jobbiga att felsöka om man inte kan få fram felet på verkstad. varit med om det flera gånger.
Ni
89
Nicklas_E46
530xd IE -17
Det är ett riktigt tråkigt fel. Det är tur att man har nybilsgaranti kvar på bilen när sådana här fel kommer. Var ute en sväng med bilen ikväll och felet uppstod inte, som sagt det kan bli svårt o visa felet på verkstaden.

/Nicklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.