AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.222

Blåst av någon på powerbörsen

Sida 1 av 2
52
35
528
740 -95
Hr blivit blåst av någon på forumet som annonserade ut e39 orginal framlysen (facelift med xenon) samt baklysen.
Köpte framlysena av honom, när jag nu fått dom och packar upp dom så är det 2 stycken vänsterlyktorn,. han hade mejlat ett telefonnummer, men det stämmer inte, sen har han tagit bort alla annonser.

Han kallade sej för "Alex" elelr (Alex bro)
Måste ha tag på denna killen omgående.
Tänkte att någon här kanske kunde hjälpa till med något?

Gav 4200:- spänn för dom

(skulle ha gått 2000 mil, men är helt matta och blästrade)
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
528: Låter onekligen som du blivit blåst av ngn som säljer stödgods. Förmodligen kan han ha haft fler uppsättningar och kanske han råkade packa ner fel lyktor dvs. två vänster. Blir nog svårt att få ngn rättsida på din affär tyvärr.

vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Alex klingar bekant.
Tror han brukar ha annonser frekvent på börsen. Faceliftlampor, m-stötfångare, mm i en aldrig sinande ström.
Garanterat stöldgods om du köpt av densamme.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Största chansen är väl att den som blivit blåst med två höger hör av sig. Jäkla folk, Sverige verkar vara paradiset för småtjyvarna..

AE
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Eftersom jag inte vill hänga ut någon oskyldig, nämner jag inga namn, men just nu annonserar någon i sthlm bl.a M3-front samt front till E60/E61, med bilder på bilar från olika ställen i industrimiljö och på en gård o.s.v. Kanske man är paranoid, men namnen hos de som handlar med stöldgods har kanske ett bäst före-datum?

AE
Så länge folk köper stöldgods utan att fråga, så kommer det att fortsätta stjälas så mycket det går

co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
La ut en köpesannons för en tid sedan på en huvudenhet här, blev kontatad av en Ivan. Förstod att han tänkte blåsa mig för jag bad honom skicka med postförskott, ändå ville han ha hälften i förskott..

Som sagt man får verkligen vara på sin vakt
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
528, vad angav han för anledning till att han skulle sälja faceliftframlysen? Du vet väl att god-trosförvärv inte finns längre, vilket innebär att du som köpare måste säkerställa att det du köper inte är stöldgods.

Lysena kan tex komma från min grannes 18000-milare, han blev av med dem i förra månaden. De var rejält repiga och blästrade.

Det känns lite som att köper man stöldgods så får man skylla sig själv. Man kan ju knappast bli förvånad att en kille som säljer stöldgods även lurar köparen...

Mvh Johan
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Klockrent Johan, fast fel är det mot "528:an" iallafall.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Klart det är fel att luras, det är vi överens om. Men köper man något som i alla fall för mig framstår som stulet, så kanske man inte ska gnälla över att bli lurad. Ska man handla med stöldgods av hälare och tjuvar så ska man nog betala kontant vid avhämtning, inte i förskott och hoppas få det skickat. Eller mot postförskott, för det kan lika gärna vara en tegelsten i paketet....

Mvh Johan
Köp nytt !! SÅ slipper vi nog dessa "stöldproblem" på sikt....
Vill man ändå köpa begagnat så finns ju allitd bilskrotarna , för dom kan väl inte sälja stulet eller ?

Billy aka Fantômas
Med tanke på att "alla" tycks vara eniga om att dom begagnade faceliftlampor som säljs genom diverse annonser alltid är stöldgods så kan man fundera på hur det kommer sig att det är helt ok att annonsera ut stöldgods på powerbörsen?! Man skulle tycka att dom annonserna ska tas bort isåfall för att åtminstone försvåra lite för dom oärliga som huserar på AutoPower.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag kanske är naiv, men i alla fall jag tar powerbörsen för en seriös annonsmarknad.
En fråga till de som driver sajten, kan man lägga in annonser utan att vara registrerad användare? Jag tror att ett bra sätt att förhindra oseriösa fråm autopower vore om alla användare och annonsörer var tvugna att bli PowerUsers. Tyvärr på en del användares bekostnad, men något måste väl göras för att stävja oseriösa annonsörer?

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

kilroy
Davve har en viktig poäng här enligt min uppfattning. Trots att de flesta som säljer via powerbörsen säkert är hederliga människor så riskerar stöldgodsförsäljningen att ge dåligt rykte till powerbörsen som koncept.

Varför inte kräva att annonsörer på powerbörsen anger sitt hemtelefonnummer till AP innan annonsen läggs ut? Det hindrar ju inte att annonsören anger ett mobilnummer vid kontakt med presumtiva köpare.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

52
35
528
740 -95
Håller absolut med, tycker att man måste lämna några bindande uppgifter till sej själv för att få lägga in en annons. Tex ett registrerat hemnummer eller mobilnummer som är registrerat på ägaren så att man kan få tag på personen i fråga vid eventuella problem.

Ingen som har haft något att göra med denna "Alex" som har några tips eller några uppgifter?
52
35
528
740 -95
Glömde säga att jag ej var medveten alls att sådana lysen ofta är stulna, hade inte en tanke på det innan någon nämde det för mej här på forumet. Givetvis vill jag inte köpa stöldgods, om det nu är det. Men jag kan ju inte göra någonting nu utan att få tag på säljaren.
Man är väll för blåögd för att bo i dagens sverige....Fy faan.
Hej!

Var bodde "typen" ???

Mvh Urban
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Dawwe och kilroy. För majoriteten av säljarna så bör det ju inte vara något problem att lämna fler uppgifter och dom får som inte vill göra detta kan man nog vara utan på PowerBörsen.

Sen tycker jag det är viktigt att skilja på Forumet och PowerBörsen. Trådens titel är "Blåst av någon på forumet" och det är väl inget som säger att denna säljare är en registrerad forumanvändare? Känns lite kvällstidningslöpsedel...

___
//Ulf
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
Programmer, Läs titeln en gång till.
Jag blev för övrigt av med mina lyktor och navi för 5 veckor sedan. Jag kan bara hålla med Davve.

//Niklas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

nicaon: det kanske är så att titeln har ändrats efter min kommentar...

___
//Ulf
undrar bara...hur köpte du dom?..alltså,mot pf eller satte du in pengar på hans/nåns konto först?....borde ju vara ganska lätt att spåra en person i dagens sverige....några uppgifter om person måste du väl ha?
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.