|
|
|
|---|---|
|
Länk Hej! Varit och tittat på denna 728iA med 11.000 mil på mätaren Verkade ok, men jag efterlyser fler åsikter från Er proffs...finns det någon som tittat på den? Upskattar ALLA svar! MVH Wladimir | |
| Det står att det ska vara sportstolar i bilen i annonsen men det där är väl vanliga stolar? | |
|
helt vanliga stolar...svart skinn Wladimir |
|
|
Jag skulle säga att det är billigt för en facelift med såpass få mil. Tyvärr ser den ut att sakna Xenon och det står ingenting om PDC eller CD-spelare. Saknas detta blir den mindre attraktiv i mina ögon. Vidare är jag inte det minsta förtjust i fälgarna men det är naturligtvis en smaksak och bara att byta även om det innebär en ev. kostnad. Samma sak gäller kromet, jag föredrar helt klart Shadowline men det är återigen en smaksak. Enligt serviceboken verkar bilen gjort en resa från Tyskland via Sverige till Polen (?) och nu till Sverige igen. Det behöver inte vara en nackdel utan det kan helt enkelt vara så att ägaren passat på att serva bilen under sina resor till Polen. Mindre kul är hela 8 ägare i Sverige sedan 2002. Men det kanske man kan leva med till det priset? |
|
| Det är bara vanliga manuella stolar vilket känns billigt i en 7-serie. Jag skulle inte köpa en utan komfortstolar. Kolla upp miltalet ordentligt så att det stämmer. | |
|
det fanns faktiskt tecken på slitage som borde inte förekomma vid 11.000 mil. Knapparna på multiratten är nämligen ganska slitna...bilen är fräsch i övrigt...men pedalerna och växelspaken är ok, iofs så växlar man inte så mkt med en automat..och klädseln kan man byta ut. spontant kändes den som en e38 strax över 20.000 mil..haft några sådana.. Fler idéer? Wladimir |
|
|
tyvärr är den nästan tom på utrustning, nä, kort o gott. inget att ha. //T |
|
Scheckheft |
Hej 728 är egentligen en helt perfekt bil om man vill åka E38 året runt. Rekommenderar modellen! I motsats till övriga inlägg skulle inte jag störa mig på en "mager" utrustning i en 728. Standardstolarna är bekväma. Skicket ska avgöra. Enklast är väl att du gör lite research kring bilen om du är intresserad av fordonet. S-boken finns ju och stämplarna går ju att kontrollera Mvh Scheckheft |
Gemini__ |
Stämmer milen så är det helt klart köpläge, lycka till! Mvh: Thomas |
|
En E38 med enbart 11.000 mil (extremt ovanligt) på mätaren borde vara i nyskick interiört. Jag sålde min underbara 740iA som hade 16.000 mil på mätaren i somras till en ny lycklig ägare och den va precis som ny invändigt. Inte en skråma, inget slitage på klädsel, växelspak eller pedalgummin. Är den bilen ärlig och bara har 11.000 rliga mil på mätaren ska det vara nybilskänsla i den. Använd ditt sunda förnuft, känns det rätt: slå till. ---- Rasen nicht reisen |
|
|
Glömde kommentera utrustningsnivån. Det enda som är extrautrustning i den bilen verkar vara skinnklädsel (inga sportstolar, oseriöst att påstå att så skulle vara fallet) och larm. Detta borde iofs kompenseras av priset och det extremt låga miltalet (om det stämmer). Kolla noggrant! ---- Rasen nicht reisen |
|
| Jag tycker inte miltalet spelar så stor roll i en E38 bara de ordentligt servade. De känns ju fortfarande som nya nästan fast de har gått 30 000 mil. | |
| VARNING!!! Frölunda bilkonsult är en svartlistad bilhandlare. Kolla med konsumentverket om de fortfarande är det. | |
|
De är inte kvar på listan: Länk Att vara med på listan innebär att man vid något tillfälle inte följt ARNs beslut. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Frölunda Bilkonsult ligger ca 200m från BMW Group, bilen kan mycket väl vara inbytt på BMW ( inte för att det säger något, men ändå) Hmm bilen är servad en gång år 2000 och nästa är först 2007, sen så är det ifylld en stämpel som är tom? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Glömde... Här är adressen till firman som de polska stämplarna går till: Länk There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
tack för alla svar...kom gärna med fler tips Wladimir |
|
|
Håller med Scheckheft, absolut inget fel på standardstolarna. Det är det minsta problemet =) Även om jag också anmärkt på utrustningsnivån är det värt att komma ihåg är den av naturliga skäl ofta är något lägre i en 728 än i en dyrare modell. Skick och helhetsintryck borde avgöra och vägas mot priset. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.