|
|
|
|---|---|
| Hej undrar vad min dåliga lukt från kupéfläkten kan bero på. Luktar som ngt skulle ha dött i motorutrymmet. Lukten försvinner så fort bilen fått upp lite temp men är tillbaka när den blir kall igen. Riktigt jobbigt att sätta sig direkt och åka när den är kall. Bilen har varit stående i en lada i ett år så att det ligger ngt i anslutning till fläkten är ju möjligt, men då borde ju inte lukten försvinna vid varm bil eller? Bilen det gäller är en 540i -97 | |
|
Har du öppnat och kollat så inget djur gått in å dött i motorutrymmet :), ex microfilter. Annars om det luktar sött kan du kolla värmepaketet. prosperity is a mindset! |
|
|
Prova att byta kupéfiltren. Kondens samlar bakterier som gör att det kan lukta gammalt kylskåp. Kolla om dräneringen är öppen. AE |
|
|
Prova att desinficera systemet med t ex Virkon-S, beskrivning här: Länk |
|
| Verkar ju onekligen som det funkar med Virkon-S ska prova det innan jag åker till BMW och pungar ut med 900kr för nya kupéfilter | |
lob |
Till att börja med måste du givetvis få bort roten till det onda. Eftersom bilen stått i en lada är ju sannolikheten för ett dött djur (mus) rätt hög. När detta är avklarat kan du lägga ett par damsugarkulor på filtret. Har gjort detta i min 530 (inte för att jag har dålig lukt). Alltid en fräsch doft i bilen utan doftgranar och annat skit i kupen. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.