|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad ni tycker, är det värt att satsa på en M-sportratt? Har beställt en alpinvit 118D med dynamic, comfort, advantage + xenon...så har inte M-sportpaketet. Skulle vara trevligt att höra era åsikter i frågan! MVH/ Rp | |
|
Jag gillar sportratt, men allt är ju en prioriteringsfråga... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Jag värderar sportratten högt. Väldigt mycket trevligare än den tunna originalratten. Och väldigt mycket snyggare också... | |
|
Personligen skulle jag inte beställa ens en 114i om en sån fanns utan m-sport-ratt. Helt underbar kringla, tjock och snygg :) Om man som jag inte gillar inredningsinlägget i ratten som på sportratten (aluminium eller trä) så är det ett självklart val också. Du får en annan växelspak också, samt parkeringsbromshandtag. Om växelspaken skiljer sig mekaniskt vet jag inte. |
|
|
Hmm kanske borde valt M-sportratt. Vet inte om det är försent. Bilen ska ju produceras kommande vecka tror jag. Går det att eftermonetera denna utrustning, isåfall hur mycket kan det kosta? MVH/Rp |
|
|
Klart du ska ha M-sportratt, det är så lite pengar det handlar om. Sen så känns en vanlig ratt väldigt trist i längden. Ratten har en ganska stor betydelse i bilen, ratt och stol där ska man inte spara på slantarna. Det går att eftermontera men det blir rätt dyrt om du nu inte är händig och byter själv. Keep your distance! |
|
|
ricopet: Du vet väl att du får med sportratten i antingen dynamic eller comfort paketet. Så du har alltså inte standardratten, som vissa här verkar påstå. Sportratten är dessutom snyggare till en bil utan m-paketet och är inte alls så dum att greppa. Så här ser sportratten ut... Länk |
|
|
#Alex22 Vad bra! Tycker faktiskt att sportratten smälter in väldigt bra med övriga inrednngen. Har ju beställt med accentslipad aluminium också och då matchar ju aluminiuminläggen i ratten övriga interiörlister bra! Skiljer det nått i storlek mellan M-sportratten och sportratten? Tackar för övrigt för era åsikter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.