|
|
|
|---|---|
|
Igår hämtade jag bilen från Aspögatans Lack i Malmö och det var efter ett M-packet stöld och bilen hade följande skador: -kofångare fram och bak är stulna. -lackskador på 3 skärmar samt bakplåt. -kapade kablar. killen ifrån verkstaden ringer och jag åker dit ,betalar självrisken och hämtar bilen på baksidan (endast personal). kör direkt till min arbetsplats för att kontrollera och det visar sig att killarna i Aspögatans Lack/förenadebil i Malmö är riktigt amatörer och inga proffs. -larmet fungerar inte (kapade kablar fortfarande ). -2 st back sensorer som sitter i (mitten)stötfångaren bak är olackade. -klarlack rinningar stötfångare fram (syns ). -riktigt tjock maskeringstejps KANT på f-skärmen. -bakplåt skador syns forfarande(syns ordentlig). -skylthållare fram har dem glömt att montera. Jag överdriver inte . jag undrar : ska inte det finnas någon gubbe som kontrollerar bilarna innan dem lämnas ut och att jag inte ska behöva köra bilen fram och tillbaka till Aspögatans Lack/förenadebil i Malmö , och att lämna och vara utan bil i 2 veckor igen. Förra året lämnade jag in bilen till samma verkstad/rostgaranti och det vill ni inte höra. :) MVH-polichman | |
| Varför lämnade du bilen dit igen? | |
|
Får väl i ärlighetens namn säga att när jag lämnade in min E38 där blev det återbesök 3ggr och då var det ändå inte klockrent efter det. Vill dock vara noga med att säga en del positivt oxå, folket lyssnade på mina synpunkter och försökte verkligen lösa det, jag fick desutom skjuts av folket när dom hade inne bilen på återbesök osv, jag råkade absolut inte ut för samma saker som här ovanför. Lite tråkigt med rena slarvfel som kanske hade kunnat åtgärdas med en enkel översyn efter utfört jobb. Johan S www.bimmer.se Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har BMW ingen ISOkvalitetscertifiering som kontrolleras att den fungerar av utomstående bolag ? Med arbetsflöden, arbetsbeskrivningar, rätt dokumentation och rutiner o slutkontroll, det har vi som fordonsverkstad haft i 15 år snart därför att kunderna kräver både kvalitet och miljöcertificering för att vi överhuvudtaget ska få jobben. ///MVH Hasso Länk |
|
Syna bilen på plats nästa gång. Jag är yberpetig och har snarlika erfarenheter som Johan. 3 gången gillt brukar bli bra. Väldigt tråkigt att de skall behöva vara så dock. Prata med Chefen där, han är bra att ha o göra med om än konstant småstressad. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hade min 530 där inne nyligen och jag är nöjd med själva lackeringsjobbet dom gjorde däremot så sköttes det praktiska något sämre. Lämnade bilen en måndag morgon och blev i stort sett lovad att kunna hämta den på fredagen i samma vecka. Detta var ett rostgarantiärende men jag hade även en lite skada jag ville ha ett prisförslag på att få åtgärdad samtidigt. När jag inte hört något från dom på torsdagen så ringde jag och då hade dom ännu inte gjort något med bilen och gav mig tisdag som tidigaste dag den kunde vara klar. Tisdagen kom och även onsdagen då jag ringde. Bilen var då klar och dom hade inte hört av sig om den lilla skadan jag också ville ha åtgärdad. Frågade då om detta och då sa dom att denna hade åtgärdats på köpet vilket gjorde att jag inte brydde mig om att klaga på förseningen...Dom sa också att dom hade fått göra om det ena jobbet pga att det inte blev bra vilket tyder på att dom har någon form av kvalitetskontroll... Även vid tidigare tillfällen då jag lämnat bil på Aspögatan så har den beräknade tiden runnit i väg så där känns det som dom har lite att jobba med. Man får ju boka långt i förväg och då förstår jag att dom inte kan veta exakt hur det ser ut två månader framåt men när jag kommer med bilen måndag morgon så måste dom ju ändå se att dom ligger efter för tillfället och för min del hade det ju varit bättre om dom sa som det var och kollat om det var ok att lämna bilen på torsdagen istället. Nu hade jag hyrbil en hel vecka trots att min bil stod orörd på deras parkering vilket både är dyrt och medför en massa strul. I mitt fall så var det ju enbart blästring och lack dvs inga plåtskador eller bucklor som skulle åtgärdas och vad jag kan se så ser det bra ut. När det gäller gratisarbetet som jag fick på köpet så tror jag det berodde på att dom skrivit fel på arbetsordern. Rostskadan och den egna skadan var på samma ställe fast olika sidor och både när jag lämnade bilen och rinde så pratade dom om rostskada höger tröskel då det egentligen var vänster tröskel som var aktuell. Förmodligen så har dom åtgärdat höger tröskel och sedan kommit på att det var fel. Trots att jag inte är missnöjd med Aspögatan så kommer jag att testa Theanders nästa gång. En kommentar om hyrbilar...Både FB och Theanders har avtal med Sixt och det ligger små foldrar på respektive kundmottagning. Dock är det inte samma priser, den Sixtpartner som Theanders utnyttjar är betydligt billigare vilket jag märkte eftersom jag tagit foldern hos Theanders men hyrde bilen via FB. ___ //Ulf |
|
| Var inne där en gång för att kolla upp lite grejer, efter ha sett hur det såg ut där och efter mötet med personalen (snubben hajade inte först när jag sa E39) så sket jag i det. | |
|
Lämnade in bilen pga stöld av M-packet och 3 st skadade skärmar samt bak plåt. Bilen hämtar man på baksidan (endast personal )efter att man har betalat självrisken . MVH-polichman |
|
|
Idag körde jag tillbaka igen till Aspögatans Lack i Malmö och pratade med killen som hade hand om min bil och det första jag sa var : bör ni inte kontrollera bilarna innan dem lämnas ut till kunderna och han såg förvånad ut och svarade med att han hade kontrollerat min bil innan jag hämtade den och sen sa jag : det kan inte stämma för att jag har hittat 6 st fel . Sen fick vi ut och jag visade felen: -larmet fungerar inte (kapade kablar fortfarande ). -2 st back sensorer som sitter i (mitten)stötfångaren bak är olackade. -klarlack rinningar stötfångare fram (syns ). -riktigt tjock maskeringstejps KANT på f-skärmen. -bakplåt skador syns forfarande(syns ordentlig). -skylthållare fram har dem glömt att montera. Och han blev ännu mer förvånad när jag visade felen. Han var verkligen snäll och förståd att det var för många fel och det som mest svider är att jag ska vara utan bil i ca 2 veckor till. :(( MVH-polichman |
|
|
Hej! Kräv lånebil. De har ju gjort fel! De borde ha en försäkring för detta. Tycker att de borde ha en högre yrkesstolthet när de arbetar med kvalitetsbilar. Lycka till! |
|
|
Theanders skickar mej veterligen till Aspögatan (gjorde för några år sedan iaf). Inte helt böjd med Aspögatan heller men de har blivit klart bättre mot för några år sedan iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.