|
|
|
|---|---|
|
Har en 525i E61 utan sportchassi.Hittat HR sänkning endast för framaxeln. Frågade BMW Solna hur man sänker bakaxeln elektroniskt och vad detta ev. skulle kosta?Som vanligt såg dom ut som frågetecken allihop!! De trodde väl att jag inte var klok. Men enligt HR ska man sänka bilen bak med nivåreg. elektroniskt. Någon som vet eller har gjort detta??? Vad kostar det? Vem kan hjälpa mig? // "Skyskrapan" | |
| Ställ om positionen för givarna till bak. Ändra så "referens" höjden att ställa in sig mot blir lägre bara. Ev måste även givarna fram ställas om du har xenon, då fram och bak skall ha samma nivå. | |
|
VAr ett tag sen tråden var aktuell men lyfter den ändå. Undrar om det fungerade att göra så.Lura bilen att tro den är hög så luftfjädringen sänker den. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Hej Golftony,om du har luftfjädring bak så sitter det en givare på Hö o Vä sida stå plant och ändra på givarna lika mycket utan att tändningen är på bilen ska vara låst för om du har dörrarna upplåsta så känner nivågivarna av hur bilen står, står den lågt så pumpar den i luft i dämparna,jag ska också sänka min jag behöver bara fjädrar fram efterom min är luftfjädrad bak så det blir att skaffa fjädrar fram innan man börjar skruva bak,Glad Påsk.Perra perrab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.