|
|
|
|---|---|
|
På min 740 -95 så har jag upptäckt en vattenläcka vid termostathuset. Trodde först det var slangen som gjorde att det läckte men vid närmare kontroll så visade det sig att så inte var fallet. Inte heller o-ringen runt termostaten tycktes vara boven utan snarare termostathuset. Plockade ner det hela och såg på insidan på termostathuset att det var en hårfin spricka som var runt 4-5 cm lång. När jag drog isär termostathuset så såg jag sprickan vidga sig en aning. Har beställt ett nytt termostathus och en ny o-ring så nu blir det fredagsmek. Är detta ett vanligt fel? Någon som råkat ut för detta innan? Mvh: Tobbe | |
|
Tips: byt även termostaten på en gång/kylarvätska om det inte är bytt vart 4:e år som rekommenderat. Det hände mig på en 540iat 98 men den var överladdad= högre tryck på grejorna. Mvh Asken |
|
|
Jasså ditt termostathus sprack också? Plasten i BMW verkar lite lurig. I o f så har min bil gått 26.300 mil så det är kanske inte så konstigt.. Mvh: Tobbe |
|
|
12 år gammal plast, varmt/kallt varje dag den körs plus klimatskillnader.... Kolla även slangar och kylarinfästningar. Förebyggande underhåll är det bästa:) Mvh Asken |
|
|
Jepp, varm och kallt lär nog knäcka det mesta. Kollade med BMW och dom hade sålt 6 st termostathus under ett år så helt ovanligt fel är det nog inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.