|
|
|
|---|---|
|
Tjena Köpte en liten drömbil för ca 1 månad sedan. Hittade annonsen här. 540iA -97 med Kompressor. Går riktigt bra faktiskt :) Fast man fick problem direkt. Problem med automatväxel lådan. Lampan lyser hela tiden P när man stänger av bilen och låser. Och ett surrande ljud under växelspaken. Som ett relä eller något är på hela tiden. Dåligt med power i batteriet på morgonen. Det går inte att växla i manuellt läge. S lyser men den låser sej på 4de växeln. Varit inne på bmw men dom kunde inte se något i diagnosen. Det ända vi såg var att la sej i manuellt läge resten dött. Några tips? Micke B | |
|
Pröva att koppla ur batteriet och ladda det fullt / alternativt stoppa i ett nytt batteri. __ /Chrille |
|
| Men lampan ska väl lysa hela tiden? | |
|
Lampan bör ej lysa hela tiden. Efter c:a 15 min skall bilen gå in i "sleep mode" och då slocknar lampan vid växelväljaren samt fläkten stannar. Om man dock öppnar dörren eller ngt innan sleep mode gått in, så börjar 15:min intervallen om igen. Om lampan lyser hela tiden så kommer förmodligen batteriet bli dåligt alt. dras ur. Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Ok jag vet faktiskt inte 100. Jag vill minnas den ska släckas efter ett tag när man låst,larmat bilen. Sitter visst ett chip eller nått inne vid växelspaken. Som en mekaniker på Auidi trodde va sönder. Därför man inte kan växla manuellt. Kostar några 100. Hoppas det är det. Micke B |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som kermit ovan säger, så ska växeldioden slockna och den lilla sugfläkten i klimapanelen efter 16 minuter, när bilen går ned i lågförbukningsläge sk Sleep mode maxförbrukning ca 20ma. Bilen aktiveras igen om man låser upp, öppnar en lucka eller dörr. Finns ett sleepmode relä som sköter den funktionen, det kan ju hängt sig tex. kolla så dioden slocknar efter 16 minuter. Se alltid till att ha ett välladdat batteri med minst 12,5V i spänning. ///MVH Hasso Länk |
|
OK, Jag har ju aldrig tänkt på att lampan släcks efter en stund. Bilen är ju alltid upplåst innan jag sätter mig i den... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.