|
|
|
|---|---|
|
Tänkte göra en egen front till min e34 med M3 CSL stuk, då jag inte funnit någon front i denna design på marknaden. Nån som kanske gjort det? Till frågan! Har kollat lite på bl.a. Extrema Bilar på Discovery, där dom använder ett slags skum material (t.ex som man sätter plastblommor i för att få stadga) för att få till en form som man sedan lägger glasfiber över och formar till den slutliga desigen. Någon som vet vilket material som lämpar sig bäst för detta? Fogskum? | |
|
Det finns ett sorts fogskum som man blandar själv. Går åt rätt många tuber om du ska ha på sprayflaska. Minns dock inte vad det heter så hjälpen var inte så bra. Man blandar ett pulver med vatten och får massor med skum. Någon på forumet kanske vet vad jag menar... ///BMW - Was sonst! |
|
| Tror du tänker på "PU-skum", ett skum som expanderar o härdar o blir hyfsat hårt...Dock så har ja för mig att epoxy fäster bra på detta så man behöver nog behandla med "släppmedel" innan laminering... | |
| Okej! Nån som vet var man kan köpa detta? Välsorterad bygghandel? | |
| Ställ frågan på www.surfzone.se där får du garanterat svar (inget bilforum dock) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.