|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har bestämt mig för att jag ska ha en E34 touring med takluckor :) Jag har inriktat mig på M50 motorn, så årsmodellen blir väl mellan -91 och -95. Eller? Finns det några direkta för- eller nackdelar med den motorn, eller de modellerna? Det är ju en äldre bil, så såklart finns det fel utöver standardproblemen, men finns det några direkt vanliga fel och varningstecken man ska hålla ögonen öppna för när man är ute och shoppar efter bil? Jag tänkte inte göra slag i saken förrän till våren, men för första gången i mitt liv så tänkte jag göra ett övervägt bilköp, och inte något infall, därför vill jag skaffa mig så mkt information som möjligt innan jag handlar :) Den kommer att användas som normal bruks, eventuellt lite hårdare då det ibland dras släp och körs persontransport på grusväg Så, frågan är egentligen vad det finns för åsikter om ett dylikt bilval? Bra eller dåliga. Bilen jag tänker mig kan kosta uppåt 25k, där borde man väl få något rimligt? -- Markus | |
|
Om du skall ha en touring med tackluckor kolla att de håller tätt. Mina är inte hundra dvs jag kan inte automattvätta den utan att det tar in. 525 som jag har tycker jag är aldeless utmärkt lagom mkt motor och inte så hutlöst dyr försäkring som det kan bli när man går upp i motorstorlek. Direkta nackdelar med motorn har jag inte kännt av har under mina dryga 4000mil har jag bytt ventilkåpspackning, generator och soppapump tycker att det är helt ok. /Ian |
|
|
sunkmarkus: jag har skickat Powerpost till dig.. har en 520iT-95 att sälja (se powerbörsen) |
|
|
E34 Touring är sköna att dra släp med! 518 är rätt slö att dra med, 525 fungerade kanonbra. Jag hade valt årsmodell -93 och framåt, för då kom Vanos. Men det gäller att kolla detta, jag hade en importerad -93'a som inte hade vanos, antagligen var det en -92'a som importören lyckats regga som -93. Denna "puckeln" innebär Vanos Länk (ser ut såhär utan Länk För 20-25 000 kan du hitta en bra 525'a |
|
|
Blev något fel med ej vanos länken, Länk ska det vara |
|
| vad är vanos? | |
| Vanos: Länk | |
| aha...tackar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.