|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har kollat på en Highline -97, vad ingår i det utrustningspaketet? Sedan fotstöden i baksätet, går de att köpa hos BMW fortfarnade? | |
|
Länk här kan du läsa om Highline på tyska missnoejd.blogg.se Läs om företag vars anställda inte kan stava till ordet service |
|
|
Gällande fotstöden (om jag hittat rätt modell, åtminstone E32an hade några som verkade ställbara) har de utgått i en del färger, titta här Länk missnoejd.blogg.se Läs om företag vars anställda inte kan stava till ordet service |
|
|
Fotstöden till E38 Lang tror jag har utgått, för det står "Ended" på dem på realoem.com Men de är ju i en väldigt enkel form och konstruktion, så sådana kan man säkert tillverka själv för en liten peng. Bara att be någon ta mått och lite bilder, eller låna en, och gör egna kopior. Klär man dem i ett likvärdigt material, med kantsömmar m.m. och i rätt färgnyans så blir de svåra att skilja från original. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Tack för alla svar. Tyvärr är inte tyskan så bra, men får sätta mig med en ordbok efter jobbet :) Är helt ny på BMW, vad betyder I, A? L är för lang antar jag. Bilen ifråga är importare -04, en ägare sen dess. Står hos en bilfirma nu, de skulle skicka över kopior på servicebok och bilhandlartest. Ska även ringa ägaren imorrn och prata lite med han. Aldrig vinterkörd sa de. 95000, rimligt pris? MvH Patrik |
|
|
Litet "i" ska det vara, och det betyder injektion, alltså insprutningsmotor. A = automatåda. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag hittade en tråd om Highline här på AP Länk Denna bil måste (eftersom skinnet är mörkt) vara en anthrasit då de andra varianterna hade ljust skinn. Detta om man utgår från att det inte gick att ändra på ett Highlinepaket. En anthrasit ska ha björkträinlägg, har denna bil det? Jag hittade den på blocket och listerna ser inte så träiga ut på bilden. Vänligen rätta/rädda mig någon om jag halkat ut på hal is, varken E38 eller Highline är min specialitet. Dock står det fel i annonsen "totalt fullutrustd", något som som vanligt inte stämmer. Var är t ex kylskåpet? Varken RDC, elbaksäte med värme eller softclose nämns heller i annonsen. missnoejd.blogg.se Läs om företag vars anställda inte kan stava till ordet service |
|
|
Tack -Per- Har uppmärksammat det där med totalt fullutrustad. Ska som sagt ringa ägaren under dagen. Bilen står nere i Halmstad, så jag har ca 65 mil ner dit, så man vill ju veta så mycket som möjligt först. Vill ha en med så mkt utrustning som möjligt. |
|
Scheckheft |
Hej Det fanns inget Highlineutförande hos E38 modellen innan faceliften och modellåret 99! Patrik-Lissjos: Du är helt ny på BMW skriver du, jag skulle då rekommendera att du till att börja med läser Begagnatguiden här på AP. Nyttig information. Jag vill också påstå att de flesta E38 - annonsörer på Blocket har väldigt lite kunskap om vad det är de säljer. Det gäller allt från utrustning till hur man servar bilen. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.