|
|
|
|---|---|
|
Fick med en fjärrkontroll en grå avlång en och sen kan man dra ut en antenn på toppen. sitter en knapp med en på och av funktion typ? Hörde att det var något med värme att göra att om man satte på den och riktade den mot bilen så värmde den upp bilen typ? eller är jag ute och cyklar? hur funkar den, och vart ställer jag in hur varmt och så det skall vara. Hur långt räcker den? yah lite info om denna mystiska sak tack. Äger en E39 -01 /X-MaN | |
|
Låter som en fjärrkontroll till en webastovärmare. Om du står bredvid bilen och trycker igång den så kan man höra att värmaren går på. Har du navi så har du också en menypunkt som heter Aux heater där du kan programmera in starttid. Funktionen är i princip att sätta på den en halvtimme innan du ska köra iväg och då är bilen varm när du hoppar in. Man bör inte använda den om man bara ska köra kortare turer för då tar batteriet stryk. ___ //Ulf |
|
|
Undrar om inte alla E39 med fabriksmonterad värmare har möjlighet att programmera in starttid. Hur som helst krävs inte navi, även min vanliga Business med MID har möjligheten. ZEIT1 och ZEIT 2 i färddatorn är starttidsprogrammering. Är det varmt ute styr det parkeringsventilationen, är det kallt ute så är det värmaren. Vad gäller hur varmt det blir är det de inställda värdena i den vanliga displayen som styr det. Mvh /Janne |
|
|
Det är som Janne säger att det går att programmera även om man inte har Navi. Det var jag som var lite vag i min kommentar...det jag menade är att om man har naviskärmen så är det enkelt att bara trycka på "MENU" för att se om man har vämaren eller inte. ___ //Ulf |
|
|
jag har AUX i min meny och sen kunde jag ställa in 2st olika tider typ. kikade inte så mycket men kan jag ställa in hur varmt det skall vara där oxå? eller e det förinställt en typ av värme? Själva kontrollen om jag trycker på den så blir det den värmen som jag ställde in via AUX eller så? hur länge e värmen och det på om man trycker på fjärren, jag menar om ajg nu trycker och sen så kommer det något ivägen och jag missar att ute och åka så den inte står och går i flera timmar och kanske drar ur batteriet? Tackar grabbar. /X-MaN |
|
|
En Ctekladdare från Clas O, ca 500kr är guld värt då man kör kortsträckor och använder värmaren ofta. Det blir den värme som du har inställt på kliman men gångtiden anpassar sig efter hur kallt det är ute vill jag minnas. Max 30 minuter. För effektivast issmältning styr man luften till att enbart blåsa uppåt(pil upp knapp) innan man slår av bilen, då är det det läget som gäller. Om du har Svensk instruktionsbok står allt detta däri, är bilen importerad och är nyfiken tar BMW-handlaren nån hundring för instruktionsbok på Svenska. Lycka till! Asken |
|
|
oki asken.. skall ut och pröva det i mörra. köpte precis batterier:) har en tysk instbok och min tyska är typ 0 ord. Har funderat på en svensk handbok, men varför. ni finns ju här:) hehe men blir nog en sån ändå. tackar. /X-MaN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.