|
|
|
|---|---|
|
Hallo Har läst en heldel om bakaxelklumpar som inte riktigt vill hålla och många byter. Alla bakaxlar kan bytas sens emellan vad det gäller E30 om jag har förstått det rätt men det behövs tydligen byta drivaxlar på vissa med.. Men vad har alla bakaxlar för utväxling, tänkte om man kunde göra en ordentlig sammanställning.. Samt bakaxeln från en 324TD, är det nått att ha? Tack på förhand Mvh Acke | |
|
Är det någon som kört isönder e30in stora diff på original efter? Har läst på ett par ställen att e30in stora diff med drivaxlar står pall för 400hk buskörningen (icke stripkörning). Så skicka gärna länk på någon som kört sönder e30ins stora diff. Mvh Andreas |
|
|
På 320 däremot som har den lille diffen och dom klena drivaxlarna kan jag förstå att dom går isönder men inte på 325. Mvh Andreas |
|
|
324TD är en stor diff, samma hus som tex 325. Det som skiljer är utväxlingen som är 3,25 på dem. Jämför med 3,73 på 325 och runt 4 på 320. En tabell för utväxlingar finns redan sammanställt här: Länk |
|
|
Juppp Det var lite fel utryckt där... Alltså det finns många trådar om bakaxlar som inte vill riktigt vara och då syftar jag nog på den lilla klumpen men om den stora klumpen håller bättre så är jag nöjd. Fick nämligen tag på en 324TD klump men ska man byta drivaxlar också och kommer min 320 touring (Med en sålänge original maskin) bli jätte trött med 3,25:1i utväxling? Mvh Acke |
|
| Japp, en 320 med 3.25 kommer bli olidligt trött. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.