|
|
|
|---|---|
| Gick det att välja till sportchassi till 330n -01 även fast man inte köpte hela m-paketet? Jag har nämligen lyckliga aningar om att det sitter ett sportchassi på min precis inköpta vagn trots att den inte har m-paketet. Den ser lägre ut än en original e46 och den ligger som ett strykjärn på vägen! det sitter ju en sportläderratt och en växelspaksknopp med M-märke så vissa sportdetaljer finns redan, så helt orimligt vore det ju inte. | |
|
Sportfjädring(stötig) var standard på 330Ci från 07.2000 och framåt. Var en av få som valde bort det på en dåvarande bilbeställning och mycket nöjd med resultatet. Mvh Asken |
|
| Så med andra ord har en 330Ci utan m-paket samma väghållningsdetaljer som med m-paket? | |
|
Nej. 330Ci kom senare, typ 04.01 med Msportpaketet. Det var grövre kräningringshämmare mm mm. du ahr sportfjädring på din. Sen vad Mmärke på ratten och knoppen innebär det vet jag inte. Det jag skriver om gäller svensksålda bilar. via www.realoem.com kan du ange ditt chassienr(sista 7 bokstäver/siffrorna och få fram exakt vilka komponenter din bil har om du letar i resp menyer med alla delar. Mvh Asken |
|
|
Hittade utrustningskoderna under sätet, översatt med lathunden här på autopower: 226 Sportchassi 249 Multifunktionsratt 255 Sportläderratt 302 Larmsystem med fjärrkontroll 439 Borstade aluminiuminläggningar 441 Rökarpaket 458 El. stolsinställning förare och passagerare 470 Inbyggda barnstolar isofix 473 Armstöd fram 494 Värmestolar 502 Strålkastarrenggörning 520 Dimljus 521 RegnSensor 522 Xenon-ljus 534 Automatisk klimatanläggning 548 Hastighetsmätare med km/h-skala 550 Färdator lilla 662 Radio BMW Business med CD 785 Individual vita Blinkers 832 Batteri i bagageluckan 842 Klimatanpassade vätskor 863 Handlarförsäkring Europa 885 Svensk instruktionsbok 896 Halvljusautomatik Står ju faktiskt Sportchassi och inte sportfjädring... Är en svenskåld -01 tillverkad nov -00. Nu måste ni reda ut detta! |
|
|
Okej, formuleringsfel av mig, 22X var bortval av sportchassie, som var std i Sv. Sportfjädring kom med Mpaketet, grövre krängningshämmare osv. Flera löjliga saker var att DSC samt minne till förarstolen var extrautr men enbart 01. Mvh Asken |
|
| Ok då ska vi se om jag fattat detta rätt. Sportchassi finns på alla 330Ci, den är lägre än en orignal exempelvis 320, sportfjädring, grövre krägningshämmare etc. Med m-paketet kom ett ännu vassare M-CHASSI, med ännu grövre krängingshämmare och ännu styvare fjädring. Kanske till och med lägre markfrigång? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.