AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
865

problem med strömtillförsel till tändsystem? bmw 525i touring -93

Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05
jag har en 525i touring -93 som jag har bytt motor på och kopplat in den nya motorn nu och alla sladdar och slangar är påkopplade. startspärren är urkopplad men jag får ingen gnista till tändsystemet? vad kan det bero på? jag drar runt motorn och så men ändå ingen gnista på någon utav dem 6 tändstiften. har gått igenom allt, soppapumpen pumpar fram soppa och det är inga problem på den biten. men strömtillförseln till tändsystemet finns inte??? tacksam för råd. Anders

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Tändspolarne drivs med 12V via grön ledning direkt från tändningslåset.
instrutningesventilerna drivs via hjälprelät till mortorstyrnigen.
Tips kolla att du har 12V till tändspolarna med tändningen på och att bruna ledningarna till tändspolarna är jordade.
/tibbe

Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05
tack för tipset, ska kolla det imorrn =)
ni verkar ju kunna en hel del om bmw på denna sida, men det är jag jäkligt glad för. har själv inte mekat bmw förut men motor som motor och man kan ju få massa hjälp utav folk. Tack

ch
309
chrcel
m3coupe-96
anders köp en m3a iställe hehehehe

mvh pezen
Länk
jag har själv exakt samma problem med min veteranare. har lagt i en m10 motor med sprut från en 87:as e30. har provat att dra kablar direkt till spolen från batteriet och mätt överallt. kablar till generator start och tändstpole är rättkopplat men får ingen gnista.

så om du får din motor o prutta får du gärna skriva en rad eller två :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.