|
|
|
|---|---|
|
Står och väljer mellan en , 3,0, lr 3.2! vet skillnaderna tror jag HK annan uppbyggnad kanske? Vilken motor rekommenderar ni?, vågar man köpa en som rullat 15000 mil? 95-98 mvh challe | |
pg_ice |
köp en M3a som inte rasslar och vibrerar vid tomgången det är allt jag kan säga. sen är väl 3.2ornas dubbel vanos mer osäker än 3.0ans enkel vanos då dom verkar säcka ihopp oftare. jag har ingen erfarenhet av vanos problemen själv då jag är rätt ny ägare av en M3a som går klockrent. man får vad man betalar för så lägg gärna lite extra och köp en fräsch och vläskött så slipper du onödiga utgifter. sen kan man ju få ut rätt mycket av själva annonsen innan man bestämmer sig. börjar annonsen med att det är ett Super Duper ljudsystem med stora baslådan och Lexus baklysen så är det bara att lägga ner tro mig. fördommarna brukar stämma i det här fallet :) ju mer som står om utbytta slitdelar i annonsen ju säkrare kort är det enligt mig |
|
Köp en 3,2:a! Bättre vrid, mer kraft och 6-petad låda. 3,0:an är förvisso en trevlig motor med lite racigare karaktär men dock lite mindre hkr. Knackar den inte eller har en orolig tomgång så funkar vanosen. Inga problem att köpa en M3 som har gått över 15 000 mil så länge den är servad som den ska. In God we trust, All others pay cash/// |
|
Filip_J |
Risken med 3.2orna är ju sletna vanosar = mindre kraft. Jag skulle aldrig våga köpa en 3.2. Polarens förra 3.2 som var nyservad med ny vanos och det mesta bytt i motorn gick ändå inte bra. Sen ska man veta det att i prestandaväg så är bilarna nästintill identiska. OM jag var skulle köpa en 3.2 så skulle det väl vara för den 6:e växeln. |
|
Är vanosen bytt så är det inga problem. Vet fortfarande ingen här på AP som har rasat sin motor pga vansosen. Jag har flera polare som kört över 17 00 mil med orgina RR vanosn på sina 3,2:or utan några konstigheter. 3,0:an är inte den heller förskonad från vanos problem men det är lite billigare att fixa till. Prestanda mässigt så skiljer det faktiskt en del framför allt när man kommer upp i lite fart. Över en halv sekund 0-100 och ett par sekunder 0-200. Samt att utväxlingen i den 6 petade lådan är mycket roligare. Prova båda alternativen och bilda dig en egen uppfattning. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
3.2 alla dagar. Mvh Markus |
|
|
Hej. lånar tråden,min vanos fungerar dåligt.vad kan det kosta att lämna in på Bmw,renovera alt ny, 3,0 :an mvh Tony. |
|
pg_ice |
lånar tråden? vad har dina vanos problem det med köpråd att göra :)? starta en ny tråd om du har problem med bilen. |
|
Hej,klart att jag kan starta en ny tråd,men du behöver inte vara sååå otrevlig Tony. |
|
|
har själv en 3.2-96. ägde en 97 förra sommaren....åkt mot många 3.0, å ja de är en kanske inte allt för markant skillnad men den finns de lovar jag.. om de nu inte är nått fel på bilen en 3.2 me 15000 är inga problem men ja lägger hellre några lappar extra å får en som gått 10 än 20 men milen är ju inte allt de kan ju va så att den som gått 20 är mycket finare än den som gått 10... skick säger oftast mer än mil... 3.2 säger ja men smaken är ju som baken delad åk båda känn lukta å glo ordentligt mvh pezen Länk |
|
pg_ice |
Tune chansen att du får hjälp är ju större då varför är jag otrevlig? |
|
nu ska vi va snälla å glada hehehehe mvh pezen Länk |
|
|
Hej,Det lät så på ditt svar,men vi glömmer det ock försöker ock hjälpa varann istället,trevligare så. mvh Tony. |
|
|
3.2 :) mvh Figgeh. |
|
pg_ice |
jaha Calle vad vart det :)? eller köper du M3an i vår?,mer troligt kanske |
|
ja nu vill man ju höra? mvh pezen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.