|
|
|
|---|---|
|
Hej har lite funderingar! är inne på att köpa en bmw! vi snackar årsmodell 95.98 e36 kaross! undrar om ni har lite tips till mig angående dessa två ! kostnader, vad man ska passa för gällande speciellt m3? Kan man vara lugn att åka och köpa en m3, som gått cirka 15000 mil? är tacksam för alla hjälp jag kan få av er, som är lite mera expert än mig själv;) mvh challe | |
|
Inget speciellt att tänka på mer än att använda sunt förnuft och vara noga med att kontrollera servicebok, skick och passa sig för skumma typer som gärna vill sälja snabbt och billigt (ofta något lurt, typ fifflad mäterställning). Ring gärna tidigare ägare för att höra om det har någon intressant information att dela med sig av. Hällre betala lite mer för ett fint exemplar, det lönar sig ofta i längden. Annars är det hållbara maskiner förutsatt att de servas enligt serviceboken. M3 är ju oavsätt motor betydligt dyrare att äga än 328. Framförallt gällande försäkringspremien. |
|
|
tjena! jag köpte mig själv en BMW 328 -96 i förrgår! Ruskigt nöjd med bilen! trodde inte det fanns några E36 kvar i såpass bra skick! går knäpptyst på vägen och går som en dröm i motor och låda!! hade en 325 innan och hade aldrig kört en 328 innan denna! STOR skillnad!! jag betalade 41500! en 96:a som rullat 17800 Mil. |
|
|
Hej! om du ska köpa nån Bmw från -99 elr nyare.. Jag kan ju tipsa dig om att innan du köper en M3 elr någon anna modell att du åker in till an bmw återförsäljare...varför?jo jag ska förklara! Enklaste sättet att se om ägaren fifflat med milen på bilen är att åka in till Bmw och be dom läsa av din nyckel... Om sträckan i nyckeln stämmer överrens med mätarens i bilen så är milen inte fifflade iallafall! Det finns en mätare i nyckeln åxå...hoppas det här hjälper dig till ett bra bilköp :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.