AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.610

Halvljusautomatik, eftermontering E36

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej på Er!
Med en importerad E36:a vill man kunna tillgå halvljusautomatik. sökte runt lite på forumet utan att kunna hitta det jag sökte. Nån som kan tipsa?
Mvh
Asken
Din lokale "BMW man" i huddinge(??); Perra eller kanske Länk om en kille som du vågar montera in eftermarknads prylar... ( dock är Mixon "standard" på många bilar då det oftast PDI monteras i importhamnen)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
kolla in denna, Länk

Ursäkta min okunskap Men vad är det o vad gör den?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
GM: Brukar stå i nästintill varannandags kontakt med "Södra länken":) Will do so again.
Mvh
Asken
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
tjena!
jag har precis köpt mig en E36 igen jag med och satan va störande detta halvljus är! grädden på moset är att förra ägaren även kopplat stereon på direkt ström så jag får vrida av motorn, stereon och halvljuset varje ggn..

så till frågan:
finns det inget annat sätt att lösa det med bilens orginal grejer? bygla från något annat som går på tänningen eller liknande?

om inte så är det någon som testat ovan nämnda produkter med bra resultat?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Stereon är brukar vara en barnlek att fixa, men halvljuset kan nog vara värre..
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
jepps stereon är inga problem...

det finns möjligtvis ingen som har ett el schema man kan kika på?
Visa användare
21
T-TOP
320 2005 e90
325xi 2007 e92

Jag har gjort så här att när man har strömställaren på O så tänds dimljusen samt parkering och bakljus, när man startar bilen.
När man sedan vridare på till halvljus så släcks dimljusen.
Man använder 2st relä samt ström direkt ifrån batteriet, styrström tar man ifrån generatorn (så fort generatorn börjar att ladda tänds dimljus och parkering) man bryter relä nr 1 med att relä nr 2 får ström ifrån halvljuset.
En billig och enkel lösning, man kör ju väldigt mycket i dagsljus och då räcker en sån här lösning länge.
Ganska enkelt för den normalhändige.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.