|
|
|
|---|---|
|
undrar hur mycket ungefär man kan vänta sig i inbytespris för min bil? Någon som kanske sitter inne med gröna listan här? bilen:Länk | |
|
skulle tro du kan bli erbjuden en 55-60000....tyvärr. Du vet ju hur bilhandlare resonerar...ska man sälja till dom är det en värdelös bensinslukare. Ska man köpa av dom så är det en tysk lyx/kvalitetsvagn!!! Skumt ba? Frasse |
|
|
"Maila helst ev frågor!" det gillar vi skarpt annat än trams som "seriösa ringer" "lånad mail" "svarar ej på mail" "inga breevvänner tack" etc etc Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
är det så pass lite man får asså? tycker ändå att den borde kunnas säljas för 100000 hos en handlare..har dom så mycket vinstmarginal? gasar-magnus: jag stör mig på folk som i sina annonser skriver precis dom meningarna du skriver..lär ju vara mycket smidigare att folk mailar frågor än att man har folk som ringer och frågar en massa om bilen hela tiden |
|
|
Inköp grund (enligt gröna listan): ca 55 000 + pålägg 540 25000 + Steptronic 8000 Skulle jag köpa in din bil hade jag bjudit någonstans runt 55-65. BMW är trögsålda och BMW-köparen är prisskänslig. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
25´ påslag för 540 låter lite förvånande. Även 8´ för steptronicen låter också högt när det handlar om bilar i den prisklassen. Räknat i % blir det riktigt mycket. Undrar om handlarna verkligen tillämpar den uträkningen i praktiken. Man får heller inte glömma att utifrån "grönlistan" drar man sedan av kostnader för reparationer, ev service, slitna däck och liknande. Jag skulle tippa på att handlaren kommer bjuda max 60´ för bilen om du inte byter in den mot någon annan betydligt dyrare eller svårsåld bil istället. Angående mail så har det diskuterats flitigt i andra trådar. Men jag tycker inte det är konstigt att vissa föredrar att folk ringer, har man tex ingen egen dator är det klart bekvämare med ett telefonsamtal. Mig personligen spelar det mindre roll vilket man väljer men jag föredrar telefonsamtal då jag bäst får chansen att sälja in bilen och (försöka) ge ett seriöst intryck av mig själv ;) Ser man vad som är effektivast i säljsynpunkt är det nog att inte begränsa sig för varken det ena eller det andra sättet att komunicera. |
|
|
Tror som ovanstående värderingar, kanske tom lite lägre. 540 är ingen het begbil i koldioxiddebattens efterdyningar där man struntar i frågor som krocksäkerhet, kväveoxidutsläpp (diesel och RME) etc. Tror du helt enkelt har för höga förväntningar om pris i kombination med att december och januari inte är några månader det är tryck på bilförsäljningen. Hursomhelst lycka till. |
|
|
Okej jag får köra runt och kolla med lite handlare..hoppas på 70000:D Känns ändå bättre och få ett skambud av en handlare än att bli erbjuden delägarskap i en pizzeria i utbyte mot bilen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.