|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en bmw 325 92:a e36:a. Och måste byta mittersta frostpluggen, som sitter under grenröret. Har försökt få bort den men det gick inte så får montera bort grenröret. Jag undrar om ni vet om en motorvärmare får plats i det mittersta hålet när man får på grenröret? ska ju egentligen sitta på utaget längst fram, går det överhuvud taget att sätta den i mitten. Annars får jag byta frostplugg då det är hål i den som sitter där, vet någon vad det ska va för plugg, storlek å så? samt hur man monterar en sådan, slår man bara in den eller? ska man använda något typ packningslim eller nått? Nått annat man ska tänka på när man tar bort grenrör å så? Sen när man ändå har av grenröret man ska inte passa på att fila lite, hehe Jätte tacksam för svar då jag måste fixa det här imon!! | |
| Ingen som har nått att säga?? :( | |
|
Hepp, här inne fanns de inte många kunniga personer. Lås tråden då, får fixa det på egen hand så man kan sälja skiten snart. Sista gången man har bmw iaf, de verkar inte hålla för nått, känner 4st som kör bmw å alla har haft problem san f*n med dem, kanske bara är en slump *inte* |
|
|
En teori är att det är handhavande fel?! En bil är inte bättre än det som sitter mellan ryggstödet och ratten.... Självklart kan du sätta motorvärmaren där, dock blir det nog lite varmt under grenröret, så det fungerar nog inte särskilt länge..... |
|
|
Satte min värmare i pluggen längst bak (M50), mest plats där. Om du ska ta av grenröret så räkna med ny packning = dyrt, så undvik det och laga hålet du gjort på mittpluggen och sätt värmaren på en enklare plats. Pluggen försöker du "vippa" genom att slå på en sida med ett hårt trästycke eller liknande som inte repar sidorna i blocket, det kan ta lång tid och många träbitar... Mvh |
|
|
Ack du bittra människa, Bmw89. BMW krånglar inte varken mer, eller mindre än andra bilar. Men byt du märke om du tror du blir lycklig av det. Mvh Carl. |
|
|
Ok tack för tipset rob_t_j72. Ang packningen så kostade grenrörspackningen 156:- och packninen till båda byxrören 36:- Så ida blir det till att plocka grenröret på den. |
|
alain |
BMW89. Mycket special beteende du kommer med, du är ny på autopower och redan underklassad, här, man behandlar folk med respekt, Om du vill bytta bil märket, det är upp till dig men tveksam att det gör dig bättre för det. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
BMW89. Mycket special beteende du kommer med, du är ny på autopower och redan underklassad, här, man behandlar folk med respekt, Om du vill bytta bil märket, det är upp till dig men tveksam att det gör dig bättre för det. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Ang. Behandla med respekt så har jag inte syftat på någon speciell, bara det att man måste komma med nått som berör för att få svar. Ang. Underklassad, menar du att jag är utmobbad nu bara för att jag råkar bli lite less, isf undrar jag om det går att gå ur klubben. Ang. Specialbetende (överreagerande) beror nog på att jag är less på att ligga under bilen å meka BMW hela tiden, menar inte att de krånglar mer men nu har de råkat gå sönder samtidigt. Sen undrar jag om man kan ta bort inlägg, hittar inte det. Vissa verkar ju ta åt sig lite mycket. Ang byta bil så blir det väll å sälja denna till våren och eventuellt köpa M3:a Jag ber om ursäckt om jag berört någon på fel sätt. Och inga moralkärringar nu tack. Bättre att ta bort tråden för den har ju ändå spårat ut. Och bilen Funkar nu igen. |
|
|
Kul Tråd! åsikterna haglar både om bilar och personer. Läs instruktionerna som följde med motorvärmaren. Det finns tips om hur elktriska 220 volts elkablar mår utav värme. ett grenrör kan om du lever som du lär nå några hundra grader. För att smälta plast eller kalla det kabelisolering krävs inte flera hundra grader. OM DU PLANERAR ETT FRAMTIDA FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI I FORM AV EN FRAMTIDA MOTORBRAND som du vill ha ut på försäkringen så .... men du kan väl lyssna till en vänligt menande forummedlem när han säger att det är ett HANDHAVANDEFEL När din kabelisolering smält och du ansluter till elnätet kommer du ha tur om jordfelsbrytaren går, har du otur så märker du det på att nästa vintermorgon du går ut till din bil så har din bil bytt färg oc blivit MATTSVART på vissa ställen i området kring motorhuven Men alla gör som dom vill, alla uppfattas kanske inte som välmenande råd, men det kanske beror på din egen inställning |
|
|
"Ang. Specialbetende (överreagerande) beror nog på att jag är less på att ligga under bilen å meka BMW hela tiden, menar inte att de krånglar mer men nu har de råkat gå sönder samtidigt" Hm, vad jag har hört, så sönderfaller inte BMW spontant, utan det beror oftast på något, om det då är tex. en trädgårdstomte, utan någon som helst bilkunskap alls, som har varit där och skruvat, då beror det ju på tomten, och inte kvalité/brist på kvarité om saker går sönder..... "Ang byta bil så blir det väll å sälja denna till våren och eventuellt köpa M3:a" Hoppas det är en Toyota M3, för en BMW M3 går ju bara sönder?! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Toyota M3 är det den jag sett att dom gör reklam på tv:n. Tror det. Den är fiint. för att ta en annan reklam. jag funderade även på om det inte är snabbare att klippa kontakten på förlängninssladden , stoppa den avklippta änden ner i bensintanken och ansluta i uttaget, visst det är ingen motorvärmare, men det skulle kunna bli riktigt varmt och grymt mycket snabbare installationstid |
|
|
"Nitrious" Hur fan orkar du?? Lägg ner och lås tråden ist. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.