|
|
|
|---|---|
|
Hallå... fick koppla ur cdväxlaren för att få liv i den efter en typisk bmw låsning/hängning, då ser jag att en blank liten låda som sitter placerad mellan telefonenheten och video-modulen som sladen är urdragen ifrån. nån som vet vad den gör? provade att stoppa i sladden men jag kan inte se nån skillnad. bmw nr är 6590 8385141 philips är tillv. så frågan är vad är det för pryl. o varför var den urkopplad? //T | |
|
Det är GPS-mottagaren. Du har förmodligen en nyare navigator eftermonterad än vad som kom med bilen, där den nya navigatorn (MkIII/MkIV) har GPS-mottagaren inbyggd. Den gamla mottagaren blir därför överflödig och kopplas ur. Om du däremot har en gammal navigator som inte tycks funka har du precis hittat problemet, då skall du koppla in GPS-mottagaren (två sladdar, en data- och en antennkabel) och hoppas att det funkar. Wilhelm Svenselius |
|
|
hmmm... men det finns ingen antennkabel till den... bara en svart multikontakt. o en -00a levererades med mk3 vad jag vet.. ? o naven funkade lika bra innan som efter.. //T |
|
|
Antennkabeln sitter direkt i Mk3:an. Hade du haft en äldre navigator hade antennkabeln gått till GPS-mottagaren, och navigatorn hade fått GPS-information från mottagaren. Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.