AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.406

Bilen dör emellanåt

To
24
TommiN
X5 4.4 -02
Min 528 -98 har en tendens att dö helt plötsligt ibland,och det visar ingen felkod,lite halvjobbigt emellanåt,någon som har haft liknande problem??
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jo det har min gjort till och från i 1.5år fast mer ofta nu....önskar att den aldrig startde igen så man kunde hitta felet.När den står på tomgång och jag tvärgasar så tvekar den som om den inte fick nog med bensin...jag har nyss bytt bränslefilter och t-stift men det hjälpte inte.Den känns seg när man ska göra en omkörning.

gb
Min bmw 318 e46 gör samma sak.. är på verkstaden nu.. även om det inte är samma motorer så kan jag ju raportera om de lyckas lösa felet och vad det var (gammla felkoder på kamaxelgivare (bytt) och vevaxelgivaren så kan vara det (men jag är skeptisk...) Jag tror på dålig generator och känslig databox/elfel som påverkar insprutningen på någon cylinder och därför dessa felkoder.. men som sagt shooting in the dark, jobbar så mycket att jag inte hinner skruva själv
tu
125
tudor2
528ia -97
TommiN. Hade liknande problem med min för 1,5år sen och höll på att bli tokig. Bytte allt men det blev ingen skillnad, tills jag fick för mig att göra rent tomgångsventilen i ett rejält dieselbad. Länkar till tråden som skapades om problemet Länk

blaikarn. Jag skulle tippa på att ditt problem kan sitta i luftmängdmätaren. Hade några mb på firman jag jobbade på förut som uppförde sig precis som du beskriver, helkonstigt och slött när man fullt på gasen. Dom blev som nya med hel luftmängdmätare.

Thomas
To
24
TommiN
X5 4.4 -02
Tackar,ska se över problemet om det är dessa grejor som strular,tack för svaren.
ga
201
gagge66
540iA -99
Min 540 fick ofta motorstopp vid korsningar, fickparkering mm. Det var luftmassemätaren som var paj.

Hälsn gagge
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
blev det dyrt att byta luftmasse mätaren?

gb
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
"Visar ingen felkod" - menar du felmeddelande på instrumentpanelen eller felkod vid avläsning av felkoder?

Har du inte gjort en avläsning rekommenderar jag det annars kan du lägga mycket tid och pengar utan att få bort problemet.

Om den tvärdör helt oförutsägbart tippar jag personligen på vev- eller kamaxelgivare...
ga
201
gagge66
540iA -99
Hello.

Tror jag betalade ca: 2800 för LMM, inkl frakt.
Tar ca 10 min att byta!!

Hälsn gagge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.