|
|
|
|---|---|
|
BMW 520 Touring -99 Läst mig till här på forumet att det kan vara kablaget till trottelhuset, Ska skruva lös det och göra rent.. Men tycker det är konstigt att mina problem bara uppkommer vid blött och kallt växlande klimat.... Någon som har en aning, varför det bara uppkommer vid detta förhållande? Hasso? :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om anslutningen är full av skräp, damm grus,så "suger" det fukt/kondens ur luften. Å är väl inget önskeförhållande för elektriska förbindningar. Folke drabbades av detta kroniskt när han åkte kustvägen från Halmstad/Varberg eller nåtts sånt, extremt högt luftfuktighet, med dimma och råkallt. Dessutom ger olika temperaturer olika kontaktförhållanden pga att material i kabelskor, kontakter mm ändrar storlek av temperaturskillnader, dessutom olika för olika material ///MVH Hasso Länk |
|
Är lite nyfiken på detta ämne oxå! Min EML lampa i instrumentpanelen har börjat lysa å det kom ungefär samtidigt som mitt fördelarlock pajade,lämnade in den på Bmw för felsök i och med att bilen inte ville starta. Dom hittade då att fördelarlocket var paj å bytte det å bilen har gått som en klocka efter det men den där förbenade EML-lampan lyser ändå! Å BMW-Verkstaden kan inte svara på varför den fortsätter lysa! Vad står EML för å vad är "den" till för? Skulle ha varit kul å ha tillgång till en lista till alla förkortningar,vad dom betyder osv! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.