|
|
|
|---|---|
|
BMW har nu felsökt klart min 750 och kommit fram till följande; relä till DME trasigt så nu går halva motorn (3900:- med felsök), en av soppapumparna kass och behöver bytas för att få igång andra halvan av motorn (ca 5000 :-), risken finns också att tanken måste bytas då det tydligen e ganska rostigt där bak och riksernar att haverera då man demonterar den trasiga gamla pumpen, vad tycker ni, ska man göra detta eller ska jag lägga ner å dra den till skrot istället? //Lupo | |
alain |
Min kostade mig 65.000:- att söka och reparera, jag hade likadana problem som din. nu den finns på skrot och kör E38, mycket bättre. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| ja, man skulle ju kunna sälja delar men jag har dåligt med tid och ork att dels sälja massa grejer men även att plocka isär dem..kanske bättre att sälja hela bilen billigt, nästan ingen rost,fint svart skinn och bbs spit orginalfälgar, alu.org vinterhjul, nytt org batteri samt besiktad. Borde väl kunna få 6000:- för hela klabbet? | |
Conan999 |
Du får ta och glida runt i Porschen istället Conan999 |
| ..I wish..släppte faktiskt den i somras pga husbygge..glömt att redigera min profil bara | |
|
Den hade jag gärna köpt för det priset! Men nu tror jag att jag får hålla igen lite... Har tre st 750 på gården och kan ju bara köra en åt gången. Båda soppapumparna på den bil jag kör har varit kass, men jag har tagit isär och renoverat dom (den första renoverades för över två år sedan och funkar bra fortfarande). Om tanken är risig så får man göra rent ordentligt och smörja skruvarna innan man börjar ta isär. Om du skall sälja den billigt är det nog lika bra att sälja sommarhjulen separat och bilen på vinterdäck, då får du nog ut mest av affären, speciellt om sommarhjulen är fina. /Mats J |
|
|
hejsan. såg att du ha den på power börsen......är den körbar alls? Vad är DME? vart sitter det relät,enkelt att byta själv? mvh |
|
|
Fick du sålt den? /Mats J |
|
|
Mats J jag jagar han men får inte tag på han dock, men hoppas på det bästa:D //stoffe |
|
|
Mats J: nix, fick bud på 4000 men där släpper jag den inte. Indigo: vi åkte utomlands på semester i 2 v därav har jag inte kunnat svara men bilen finns fortfarande kvar. |
|
|
Finns bilen i stockholm? Jag köper den gärna osedd för 6000 men jag bor i skåne ..............................Mattias...................... |
|
| ja, den finns i stockholm. | |
|
Synd! Inte så kul att bogsera 60mil ...............Mattias............ |
|
|
Har du kvar 750? Jag skulle behöva en reservdelsbil, och köper den för 6000:- Mvh / Henrik |
|
| Finns kvar | |
|
Finns fortfarande kvar? /Oliver Kraigher Bjuhr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.