|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i -90 som jag monterat ner en 325a från en 87a i. flyttade över motor med kabelstam o hela köret. lmm lambda styrbox. men nu är det så här att anslutningen mellan motorhärvan o bilens härva inte stämmer med stiften i snabbkopplingen. nån som gjort likadant och har en lösing på hur man ska flytta om stiften? den får ingen soppa. har inte kollat om den får gnista. | |
|
det enklaste att göra är att flytta över kabelstammen, lmm m.m. fran den gamla motorn. dock e de betydligt enklare om motorn star brevid bilen. //Chippen |
|
| Jo jag kom ju på det när allt va överflyttat o klart. va ju så smidigt att bara hänga i motorn med kabelhärvan sittandes kvar. slipper ju märka kablar o allt. | |
|
man behöver inte märka upp kablarna ens, kontakterna syns vart dom ska sitta, samt att dom e färg märkta dom flesta sa de e inga problem. ända som du ev. kommer aka pa e att flytta över vissa givare med. //Chippen |
|
| vilka givare behövs slyttas? lambda kabeln är inte samma vet jag. de lutar väl åt att flytta hela härvan eftersom ingen vet hur man kan koppla om i dosan . | |
|
vet inte.. men de e bara att kolla sa att alla kontakter stämmer överens. jo sa e de ju. men tar inte mer än nagon timme att flytta över sa. //Chippen Gott med öl... |
|
| flyttade över härvan. gick rättså smärtfritt. men bilen går som en påse skit. går ojämnt som fan på tomgång o missar som fan när man kör. nå tips? | |
|
Hur gick motorn innan du tog den till din bil? ///BMW - Was sonst! |
|
| dum fraga, använder du rätt LMM? | |
| bilen går bra nu. gjorde rent LMM, bytte tändstift o kablar. tätade läckage vid grenröret. dom är jävligt känsliga på lambdan har jag märkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.