AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.228

en nybliven 520 i ägare med frågor

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Hej på er,

Igår blev jag ägare till en 520 i -04....är mycket nöjd och glad...jag har lite funderingar som jag säkert kan hitta i instruktionsboken men det kommer ta tid att gå igenom boken så jag frågar er erfarna här....hoppas ni förstår mig...

1. Är det sant att man inte kan öppna bakluckan om bilen är igång? Måste man stänga av bilen för att öppna upp bakluckan och hämta grejer? Om det går hur gör jag?

tack för alla svar....

2. Alla lås låser automatisk efter 10-15 sekunder när jag åker iväg. Kan man avaktivera detta? Hur? När mina passagerare vill komma in så måste jag sträcka mig för att öppna för de. Skall det vara så?

3. Var kan man (i Gbg-området) installera ett bra godkännt larm (så man slipper självrisken), helst BMW original. Jag vet att man kan göra det på BMW group Mölndal men jag tror de är dyra.

4. Om man har försäkring hos Tenant och har ett godkännt larm slipper man självrisken då om det händer någonting? På min första BMW hade jag ett godkännt larm och slapp betala självrisken. Jag kommer inte ihåg vilket f.b. det var....

ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Grattis, det är en E60 eller hur? (nya 5an)

1. Om du har så bilen låser sig när du kört iväg är nog bagagen låst också.

2. Om du tittar i I-drive under inställningar/ vehicle settings så hittar du door lock och blinkers aktiveringar, låsa under färd eller ej, blika 3 gånger eller. Om du avaktiverar låsningen är nog bagagen öppningsbar med motorn igång.

3. vet ej, men kolla vad det kostar på BMW, har BRL larm?

4. De flesta försäkringsbolag har nog så, IF och Länsförsäkringar som jag haft har självriskreduktion. Kan inte svara för Tenant. Ring dem.....

/Christian
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
yepp det är en E60...

tack...ska kolla det du skrev
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
har ringt och pratat med tenant och de sa att har man godkänt installerad larm så slipper man självrisken bara om bilen blir stulen.....det gäller inte vid inbrott och inbrottsförsök....
mi
42
mici
BMW 530IA-04
På min 530 sitter det en knapp strax under navigatorn som man kan trycka på och öppna alla lås, du ska inte behöva sträcka dig över bilen. Det är bra att dörrarna låser sig...ingen kan ju rycka upp bagageluckan vid ett trafikljus och sno något.

M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Kan inte svara på dina första frågor.
Har själv jobbat på BRL och dom brukar lösa larm till dom flesta bilmodellerna. Defa brukar ha Canbus larm till bmw.
/Anders
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
tack för alla inlägg.... jag har löst alla frågor.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.