|
|
|
|---|---|
netsix |
Hämtade min bil verkstaden efter sänkning och byte till Bilsteindämpare ikväll, ojoj vilken bil det blev var som att köra en jättegokart utan att det var okomfortabelt. Mumma På tal om moddad E38, kolla in dennna. Motor och drivlinejobbet. Länk /netsix Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja och hur går det med källarvägen då,får du Watchdog aschbergkopian lyfta ner dig i garaget:) Glöm inte framvagnsinställningen bara!!efter sänkningen. MVH Hasso |
netsix |
Skall beställa tid hos framvagn imorgon. Hhhmm, ja jag får ju problem att ta mig ner. Men jag var förutseende och la fram ett par träbitar man kan köra på :) Annars får man väl ta sats så man får sig en liten flygtur :)) synd om bilen bara. /netsix Länk |
Richie L |
Kan tänka mig att det blev både snyggt och roligare att köra. Ska bli kul att se den vid nästa träff. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
Vilken historia... Tänkt vad det kan spåra ur till nå´t så fantastiskt ;-) |
|
netsix |
Fick hålla på en halvtimme (minst) ikväll med plank och grejer för att komma ner på jobbet och tvätta bilen. Det måste lösas på någe smart sätt, hhmmm. /netsix Länk |
|
Ska man va fin så får man lida pin heter det va :), går som ett strykjärn nu då ?, hoppas jag får tillfälle att se bilen "live" senare i vår. MVH shopkeepern |
|
netsix |
Jodu shopkeeper, den kan man verkligen säga. Nu skulle man vilja pressa den på någon bana. Du lär säkert se mig på någon sammankomst i vår/sommar. Är du riktigt snäll kan du få testa hur det känns. Måste utfärda en varning bara att det är starkt beroendeframkallande att ratta en sån efter detta. /netsix Länk |
|
Hmm, kan tro det, det fattas ju några Hkr i min också, blev den mycket stötigare iom den kraftiga sänkning ?, jag märker i alla fall ingen skillnad på min efter 35/15-sänkningen. Förresten, Du lär väl åka upp på Gävle-träffen och testa lite kon-körning i sommar. MVH shopkeepern |
|
netsix |
Jag bytte ju dämpare till Bilstein sport oxå + att jag sänkte 60-25. Visst blev det stötigare men inte aå att det blev okomfortabelt. Kör man över ett gupp så blir det inget svaj utan det studsar bara till en gång. Vet inte när gävle träffen var, men jag tänkte dra ner till Tyskland i sommar och då testa den lite på Nurburing. När var träffen i Gävle? /netsix Länk |
| Länk | |
netsix |
Jaha, samma datum som jag tänkt åka ner till tyskland. Jaja det kommer väl fler chanser. /netsix Länk |
|
Shopkeeper.... Vad är det för bil du har? //Peter |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk SHOPKEEPERS VAGN MVH Hasso |
|
Tack, är det ingen som har en 325 sedan som har sänkt den 30/15 ?? för jag har funderat på att sänka min, och skulle gärna vilja ha ett mått på hur låg den blir. //Peter |
|
|
netsix: skall bli spännande att se bilen vid nästa träff. Den kan ju inte bli så mycket snyggare längre ;) Hade också tänkt att smita ner till tyskland i sommar. Har du något konkret planerat och finns det någon möjlighet att haka på? falcon: min är sänkt 30/15 med ett Bilstein BTS kit. Bilder hittar du här: Länk De är ruggigt stora... /foo |
|
|
Tack foo, det sänkte inte så mycket som jag trodde då. någon cm till trodde jag att det skulle bli. //Peter |
|
netsix |
foo Visst kan den bli snyggare :) Kommer att göra några grejer till den närmaste månaden, sen får den vara klar med looken. Då är det dags att kasta sig över rovan :) /netsix Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.