AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.266

Din bilhall i Nerkie

Visa användare
87
smurf
BMW 540 IA individual touring -02
Nån som vet nåt om denna bilhandlare. Läst att småhandlare i örebro inte är speciellt seriösa. Jag har självblivit "blåst" på en bil i Örebro.
Lillebrorsan är intresserad i en 330 från dom. Tacksam för svar snarast.

Mvh Tobias
Hej
Var extra försiktig här. Kolla bilens ursprung att org. regbevis stämmer med bilens data tex. chassi nr.etc. Kolla med verkstaden som har servat bilen.
Ring och fråga-här får du ta hjälp av alla kompisar med språkkunskaper!
Ta bort tex. luftfilter och kolla att den är servad- syns ganska bra om det var 5000 mil sen det byttes och det står 700 i boken.

Man måste vara ganska kunnig ang. bilar är helt klart vi sådana köp.
Örebro+import+BMW är som någon skrev anledning till extra försiktighet.

Lycka till

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ordentlig vaksamhet och dubbelkontroll är ett absolut måste, fiman har "nyligen" bytt namn av nån anledningen.
Bilparken ser liknande ut och lokalerna de samma, nån ny ägarhabrovink kanske ??
Örebro dräller av Italeinimporter numera.
Men tillhörde före namnbytet inte de allra "skummaste" handlarna tycker jag.
Blev bra bemött och inga konstigheter vid just detta tillfälle.
Men i mina ögon är alla bilhandlare Hästhandlare oavsett om det står BMW/volvo eller Saab eller nått annat på skylten, det är bara nivån hur mycket du blir lurad som skiljer en del :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har börjat vända mig bort från alla bilhandlare, dom ligger ca 25-30% över privatpriserna, & inte är dom speciellt ärliga heller.

Privata affärer är minst lika tryggt idag, speciellt med Blockets begagnatförsäkring.
Ja, och om man köper privat får man också träffa ägaren till bilen och kan ställa frågor.
Om det är ett gäng döva killar som jobbar med att rekonda bilar alldeles bredvid så var det där jag köpte min BMW som också är import för lite drygt ett år sedan. De var bra att ha att göra med när det blev lite småproblem med affären. De skulle skicka fronten till stereon efteråt eftersom de inte hittade den när jag hämtade bilen, de hittade inte den senare heller men vi kom överens om att de skulle skicka mig en tusenlapp istället. De fixade fram en ny handbok eftersom den saknades. Dessutom fick jag bilen till ett väldigt bra pris.
Däremot satte jag kaffet i vrång-strupen när det ringde en kille från en annan firma och sa att Din bilhall i Närke inte ägde bilen när de sålde den till mig. Jag sa åt dem att de fick lösa det och började planera att gömma bilen och mig själv i Karresuando. Någon dag senare ringde jag upp och fick veta att bilen hade varit betalning av någon skuld firmorna emellan och att det blivit lite fel i bokföringen. Så det blev inte heller några problem till slut.

Slutsats: De är nog bra killar om det fortfarande är samma ägare som när jag handlade av dom.

MVH Erik
Just det där med att kolla upp vem som äger bilen anser jag som mycket viktigt. Det jag lärt mig genom åren, trots att jag bara är 20, är att alltid vara skeptisk när man ska köpa bil, eller ja det gäller en massa andra saker med.
Att aldrig lite på säljaren, utan att man verkligen kollar upp så att allt står helt rätt till, är väldigt viktigt enligt min mening.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.