|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder: Har bmw någon kampanj på e90 eller några prisvärda paket? | |
| 17'kr rabatt på m-paket till limo o touring. | |
|
Dom har en räntekampanj på E90 också. 6.5% om jag inte minns helt fel, gäller året ut. |
|
| Okej, tack för det. Dras rabatten av automatiskt när man konfigurerar bilen på bmw:s hemsida? Finns det någon sida där man kan läsa om erbjudandena? | |
|
Nej BMWs hemsida visar vanliga list priser utan rabatt. Du måste gå ner till en ÅF för att räkna ut rabatt, då det skiljer från ÅF till ÅF. |
|
| Okej, tack för svaren! | |
|
Har lite färsk info. BMW kommer att ha kampanj på comfort+advantage pkt. 11000 kr i rabatt. Gäller E90 o E91. Enligt säljaren så kommer den att gälla fram till faceliften i sept. Keep your distance! |
|
|
Attans, rabatt på just de paket jag vill ha.....då blir det nog till att slå till på en 320 iA touring. Har ju varit på G att byta bil ett längre tag nu men svårt att bestämma sig... // Micke |
|
|
Står själv och våndas, 11000 kr i rabatt är aldrig fel men i september kommer faceliften och då vet jag av egen erfarenhet att jag kommer att sukta efter den. Sen får man tänka på att BMW garanterat kommer att prishöja faceliften med ca 8000 kr så man gör ju en väldigt bra affär strikt ekonomiskt om man köper sin bil nu. Keep your distance! |
|
| Köper man båda paketen för 11´ eller dras det av 11´ från priset då? Vet du om det gäller i samband med M paket rabatten oxå? | |
|
tullan: Det dras av 11000 från priset. Det skiljer ju lite beroende på vilken motor du köper, priset jag fick gällde 325. En 335:a har ju endel av sakerna som ingår som standard jämfört med en 318. Har svårt att tänka mig att det gäller i samband med M-pkt rabatten. Den rabatten går ju ut vid årskiftet och den nya rabatten gäller nog istället för M-rabatten. Säljarna hade informationsmöte om advantage o comfort rabatten i onsdags och jag var där torsdag förmiddag. Så infon var ganska färsk. Keep your distance! |
|
|
dock kan man ju nästan tycka att dessa rabattkampanjer är lite av ett spel för gallerierna, då säljarna ofta "tillbakakompenserar" rabatten på den övriga utrustningen och säger tex att "oo ja pga att vi nu har så bra priser på dessa paket så kaaan jag inte ge dig så mycket rabatt i övrigt, då det blir ett väldigt bra pris ändå.." ex hade du valt själv och plockat ihop utrustningen löst så hade säljaren kanske gett dig högre rabatt procentuellt sett på totalpriset. vad tror ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.