|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Som frågan lyder, så undrar jag vilken olja som funkar "bäst" till en m3 -95. Bilen anvdäns inte dagligen, utan den står i varmgarage så fort den inte används. Jag är inte speciellt sugen att använda den, men har lite grejjer som ska fixas och därför undrar jag vilken olja jag bör slänga i? Verkar som dom flesta säger olika ang. den här frågan, och att det är svårt att hitta en bra olja? Kom med tips! Min tanke är att köpa CASTROL EDGE SPORT 0W-40 ? Men kom med tips! Mvh Alex | |
|
oj...ursäkta den dåliga stavningen ser jag nu. Men ni förstår förmodligen frågan =) Mvh Alex |
|
| det enda jag kan tänka mig är att använda en olja med lägre viskositet/högre flytindex än vad man har på sommaren, då den tjockare oljan lär vara supertrögflytande när det är kallt. | |
|
jo, precis. Men vilken olja som är bäst verkar vara svårt att säga =/ får åka till bmw imorgon och höra vad dom säger. Mvh Alex |
|
|
Edge Sport 0W-40 duger utmärkt. Låg kallviskositet och hög klassning. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| varför hålla på o byta olja tws funkar väll utmärkt den e ju godkänd för minus 30-40 grader har jag för mej, desutom har han bilen i varmgarage så jag fattar inte vitsen. okej kanske om den står ute i kylan och utsätts för många kallstarter kan det kanske vara bättre med en tunnare men tror knappst det. | |
| TWS lär du inte ens få ur dunken om det är 40 minus. | |
|
TWS eller EDGE 10w-60 är precis lika tjock när det är kall som en 10w-40 och det körde väl alla på för några år sedan. |
|
| hur ofta e det 30-40 minus i sverige????? bara en take som slog mig när man läser vissa inlägg om oljor o viskositet | |
|
Jag körde med Tws 10-60 i M3:an hela förra vintern + att bilen alltid stog utomhus. Likadant nu när farsan äger den, inga problem..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.