|
|
|
|---|---|
|
tjena Bilen går mycke skumt helst när den har stått still ett tag "ett par timmar" när jag då startar den så är det som att den får åt helv för mycke bensin. Då får jag gasa ur den ett par gånger då ryker det svart bakom den sen går den ganska bra men jag tycker den tar mycke bensin. Har någon haft liknande problem.....tack för svar Erikzzon | |
| Hej! Har du kollat så lamdan funkar som den ska. Funkar inte den så går den riktigt illa. Kan även göra det ifall du har avgaslekage innan lamdan. Då får inte motorn rätt värden och blandningen bensin blir lidande. Är ingen mekaniker men tror iallafall jag är på rätt spår. Mvh: Fredrik | |
| annars låter detta som ett typexempel på en läckande spridare, faktiskt! | |
|
surar ner sig på lambda fel känns lite långsökt, okeej med tanke på hög förbrukning men inte att den skulle sura ner sig på detta sätt! Tror även jag på läckande spridare, alternativt läckande spridare /tempgivare! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
läckande kallstartsventil skulle de naturligtvis stå! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
EDIT: ibland e fingrarna för snabba för huvudet, sitter väll ingen kallstart på dessa? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Tack för alla svar jag var och bes för c 2 veckor sedan för jag trodde ochså att det var lamban men det borde väl synas på avgasvärdena som dom gör på bes men dom var bra så jag tror att lamban funkar... Erikzzon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.